-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her får Audi nok en volumselger
Det er ingen grunn til ikke å tro at dette blir en ny volumselger – i elbil-landet Norge.
Audi-importør Harald A. Møller pøser ut e-tron – noe som ifølge OFV gjør den til Norges mest registrert bilmodell hittil i år, med solid margin til nummer to på listen (som er Golf fra samme konsern).
Når man i tillegg vet at over 3000 nordmenn har satt seg på listen for å kjøpe Porsche Taycan, er det ingen grunn til å ikke forvente suksess også for bilen på disse bildene.
Dette er nemlig produksjonsutgaven av konseptbilen e-tron GT som debuterte på bilutstillingen i Los Angelses høsten 2018 – en lekker firedørs coupé som skal på markedet en gang i 2021.
Bilen ser mer ut som en lekker coupé enn som en elbil, og basert på Audis suksess med e-tron, som ser ut som en ordinær SUV, kan vi regne med at mange også ønsker seg en lekker coupé fremfor noe typisk elbil-aktig.
Selv om testbilen er godt kamuflert ser vi at linjene fra konseptet er overført til produksjonsutgaven slik designsjef Mark Lichte lovet da han viste konseptet i 2018.
Andre elementer som blir med videre er lyktene, grillen og baklyktene som i likhet med e-tron strekker seg tvers over hele hekken.
Grillen omtales av Audi som «sensor array» siden den ikke primært skal sørge for kjøling til motoren, men utstyres med sensorer for stadig mer avanserte autonome egenskaper.
Audi e-tron GT skal baseres på en plattform med interkode J1 – den samme som ligger under Porsche Taycan og kan benytte batteripakker med kapasitet på inntil 96 kWt for å gi en rekkevidde på godt over 400 kilometer.
Plattformen er klargjort for superrask lading slik at batteriene kan fylles til 80 prosent på rundt 20 minutter.
Audi-modellen får den samme totrinns girkassen som benyttes i Taycan slik at den kan kjøre i høye hastigheter på Autobahn med minst mulig strømforbruk.
Selv om de to modellene deler plattform betyr det ikke at karosseriene har mye til felles, kun enkelte detaljer. Vi kan også regne med at Audi legger effekten noe under toppmodellene Turbo og Turbo S fra Porsche. Det antydes like under 600 hestekrefter.
Vi får flere detaljer når bilen avdukes – trolig skjer det mot slutten av inneværende år om vi snart kommer tilbake til normale tilstander i bilindustrien som i dag er så å si nedstengt.