-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vill i fjor, enda villere i år
Noe av det sprøeste i Genève i fjor var Engler med sin SuperQuad. Dersom det hadde blitt utstilling i år er det fare for at fenomenet var blitt enda mer hinsides.
Victor Engler fortalte meg i fjor at kjøretøyet hans ikke var helt ferdig, men han ville gjerne vise det frem allikevel. Det var en underlig greie, og hvis jeg forsto ham rett skulle halve vitsen være å kjøre motorsykkelfort med fire hjul.
Riktignok uten krengningen – så jeg skal gladelig innrømme at jeg skjønte det ikke helt.
Men i hvert fall var greia utstyrt med motorsykkelstyre – ikke ratt. Kanskje enklere å holde seg fast i?
Noe av det som fanget oppmerksomheten var det faktum at han også tilhørte 1:1-segmentet.
De som ikke veide flere kilo enn de hadde hestekrefter.
850 av hver var det i fjor.
Siden vi ikke møttes i år, gikk jeg inn på hjemmesiden for å se hva han hadde tenkt å stille med i år.
Bortsett fra at det var bilde av en blå quad var det vanskelig å se hva som var nytt. Riktignok sto det noen korte beskrivelser av et par spesialiteter. Verdens letteste smidde magnesiumhjul, for eksempel, 7,5 kg foran og 8,2 kg bak. Eller et karbon-skjelett som veide 100 kg.
Men ellers var det ikke mye nytt å lære. Samme dimensjoner for eksempel, og fremdeles en 5,2-liters V10 motor – den typen som gjerne hentes hos Audi.
Men så var det jeg så det:
1100 hester og 1100 kg.
Hvis det stemte, og hvis fjorårets 850 stemte, er det åpenbart at det må ha skjedd masse.
Jeg aner ikke hva, venter spent på beskjed, men er egentlig ikke sikker på at jeg vil vite det. For om dette hørtes vilt ut i fjor, høres det per definisjon enda villere ut i år.
(Eller morsommere?)