-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nye toppmodeller i E-Klassen
Mercedes foretar en oppgradering av de mest potente modellene i E-Klassen.
E-Klassen har vært en av de sentrale modellene som utgjør kjernen til Mercedes-AMG. I den oppgraderte versjonen kombineres den sportslige kjøredynamikken ifølge produsenten med betydelig mer komfort og suppleres av en omfattende designoppdatering.
Det sentrale luftinntaket i den redesignede fronten er betydelig større enn på forrige modell og bærer nå også den AMG spesifikke grillen med tolv vertikale lameller med en sentralt plassert stjerne.
Andre spesialiteter på de nye toppmodellene er Full-LED hovedlys, ekstra brede skjermer og et avrundet panser med «powerdomes».
Den redesignede frontspoileren med tre store luftinntak er viktig for bilens proporsjoner samtidig som det gir en betydelig bedre marktrykk på forakselen.
Interiøret er også grundig forbedret med det nye AMG Performance-rattet og MBUX multimediesystemet med AMG-spesifikke funksjoner.
Det nye utseendet til E 63 4MATIC + vitner om heftige ytelser. For å sikre optimal kjøling av ladeluft til den kraftige motoren er de ytre luftinntakene i jet-vingen ikke bare spesielt store – de fører også luften dit den er påkrevd på en målrettet måte ved hjelp av to tverrgående lameller.
– Takket være vår effektive V8-motor og den variable firehjulsdriften, tilbyr E 63 4MATIC+ ikke bare enestående rå ytelse og kjøredynamikk på høyeste nivå, men den nye generasjonen har også økt komfort samt beholdt AMG karakteristikken, sier Kjetil Myhre, konserndirektør i Mercedes-Benz personbil hos Bertel O. Steen.
– I forbindelse med den omfattende designoppdateringen som hjelper E-Klasse å oppnå forbedrede aerodynamiske verdier, vil kundene få en mer attraktiv og helhetlig opplevelse, legger han til.
Designerne har ifølge Myhre jobbet tett med aerodynamikkeksperter for optimalisert aerobalanse som sørger for en smidig håndtering, samt økt presisjon og kjøredynamikk. Aerodynamikkekspertene har også redusert vindmotstanden ytterligere.
Motoren er en AMG 4-liters V8 biturbo som yter 612 hk med et maksimalt dreiemoment på 850 Nm.
Sedanens akselerasjon fra 0 til 100 km/t gjennomføres på 3,4 sek. og verdiene for stasjonsvognen er på 3,5 sek., mye takket være 9-trinns sportsgirkassen AMG SPEEDSHIFT MCT med svært raske og effektive girskift.
Kreftene distribueres via 4MATIC+ systemet som kontinuerlig overvåker underlaget for optimalt grep.
For førere som ønsker å ta bilen ut på bane og selv være fullstendig herre over de heftige kreftene, kan man velge «drift mode» i Race-menyen på S-modellene. Det gir 100% bakhjulsdrift, manuell girmodus og deaktivert ESP.
Priser og salgsstart på AMG E 63 4MATIC+ sedan og stasjonsvogn forventes i løpet av juli.
E 63 4MATIC+ Stasjonsvogn | E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn | |
Motorvolum | 3982 cc | 3982 cc |
Ytelse (hk ved o/min.) | 571 ved 5750-6500 | 612 ved 5750-6500 |
Dreiemoment (Nm ved o/min.) | 750 ved 2250-5000 | 850 ved 2500-4500 |
Blandet forbruk (l/mil) | 1,18 l/100 km | 1,19 l/100 km |
Blandet CO2–utslipp | 270 g/km | 271-273 g/km |
Akselerasjon 0-100 km/t | 3,6 sek. | 3,5 sek. |
Toppfart (km/t) | 250 km/t | 290 km/t |
E 63 4MATIC+ Sedan | E 63 S 4MATIC+ Sedan | |
Motorvolum | 3982 ccm | 3982 ccn |
Ytelse (hk ved o/min.) | 571 ved 5750-6500 | 612 ved 5750-6500 |
Dreiemoment (Nm ved o/min.) | 750 ved 2250-5000 | 850 ved 2500-4500 |
Blandet forbruk (l/mil) | 1,16 | 1,16 |
Blandet CO2–utslipp | 265 g/km | 267 g/km |
Akselerasjon 0-100 km/t | 3,5 sek. | 3,4 sek. |
Toppfart (km/t) | 250 km/t | 300 km/t |