Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil
Puch 230 GE Wohnmobil

Camping fra Lorinser

Da trimmingsfirmaet Lorinser fikk fatt i noen dusin G-Wagen, visste de nøyaktig hva de skulle gjøre med dem.

Publisert Sist oppdatert

Lorinser er ikke ukjent med ombygging. Det bedriver de på mange modeller. Men som regel for å få dem enten såkalt sportslige eller enda mer såkalt premium.

Denne gangen bestemte de seg for å gjøre dem brukervennlige. Egnet til oppgaven.

Som var?

Ut på tur.

Disse bilene heter Puch og ikke Mercedes-Benz. Alle G-bilen ble jo bygget hos Puch i Graz, og noen ble solgt under Puch-navnet, blant annet i Østerrike og Sveits.

Lorinser-bilene er kjøpt på et overskudd-salg hos den sveitsiske hær. En utgave med høyt tak, heldigvis, men Lorinser har allikevel ikke falt for fristelsen til å klemme noe ekstra seng-aktig inn der oppe.

Denne er to-seter hele veien, ikke no tull med superfikse plassbesparende løsninger slik at du får med hele familien og bestemor. Dette ser ut som en ærlig campingbil.

Bak forsetene har Lorinser revet ut alt som kan minne om en militær fortid og bygget inn en komplett hybel med flatt gulv. Kjøkkenkrok, sofa/seng (som ser veldig «hyggelig» ut for to), og en bordplate som klikkes på plass. I taket er det skap-plass og plass til å holde hodet høyt.

Solceller, strømuttak, ekstra varme, verandatak – det er tatt med mye her.

Og for å kompensere litt på den manglende komforten i et militært kjøretøy med terrengmuligheter, er seter og dører polstret – også mot støy, og dashbordet ser litt mindre industriaktig ut.

Det er en skillevegg mellom kabin og campingleir, men ikke mer enn at du kan bevege deg fra den ene til den andre.

Det er 1993-modeller dette dreier seg om, med 80.000 km. på telleren. Motoren er 114 hesters 2,3-literen med firetrinns automat. Snaue 70.000 euro ber Lorinser om.

Powered by Labrador CMS