BilNorge.no - Oversikt
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

Frankfurt 2009

Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Frankfurt 2009

Høstens store bilutstilling er IAA i Frankfurt. BilNorge.no gir deg Norges beste messedekning.


Tysk el-Ulv

Wolf E1 het den oppsiktsvekkende elektriske Lotus Se7en-liknende sportsvognen som debuterte i Frankfurt. Bare synd den ikke vakte oppsikt, langt bortgjemt som den var.


Saabs niende mai

Seriøse fagfolk diskuterer fremdeles om det dreier seg om 9. mai eller 5. september. Faktum er i hvert fall at nå har vi sett den nye Saab 9-5.


Lite fantasi hos Lambo

For to år siden brukte Lamborghini IAA til å lansere en spesialmodell bygget i 20 eksemplarer. I år lanserte de den samme modellen i ”færre enn 20 eksemplarer”. Idétørke.


S-Klasse på sparebluss

Det begynner å monne, kan man si: Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid, får et forbruk på 0,32 liter/mil. Luksussedanen er snart klar for serieproduksjon.


Russisk surprise

”Enda en som skal lage en moderne Stratos?” tenkte jeg. Men så viste det seg å være en russisk superbilprodusent med ambisjoner og gode ideer.


Fabrikken på scenen

Wiesmann har jeg god tid til. Hyggelige folk, og stadig villere biler. Dessuten bygget de ferdig en bil på Frankfurt-utstillingen, med publikum til stede.


Maserati, pionerer igjen

Når Maserati nå viser en åpen firepersoners, fortsetter de bare sin sterkt undervurderte pionerinnsats.


Reva mener alvor

En elendig lansering var nok årsaken til at et av Frankfurt-høydepunktene, nye el-biler fra Reva, ikke fikk den oppmerksomheten de fortjente.


Smart på el-bølgen

Smart gjorde masse ut av el-utgaven sin. Hvorfor må vi da fremdeles vente i mange år før den kommer?


Mektige britiske bidrag

Rolls & Bentley er to forholdsvis mislykkede bidrag til "Redd Kloden Nå!-kampanjen". Det er likevel noe helt spesielt ved å møte dem i levende live.


Ukjent fra Kina

Og her presenterer vi en ny bil fra Kina. Fullstendig ukjent. Jonway!


Andorra på hk-tronen

1000 kW og 2000 Nm er greie tall å huske. Men nå kan de brukes også. I en utrolig farkost fra Andorra.


BMW vil ta GT-begrepet tilbake

FØRSTEINNTRYKKET: BMW 5 Gran Turismo kombinerer luksusinteriøret til 7-serie med funksjonaliteten til en X5. Det gir oss noe som ligner mest på en superluksuriøs flerbruksbil.


Tidlige hint fra Lorinser

Lorinser er et av de mange tyske tuningselskap som tilbyr sine tjenester til bilentusiaster. Nå er de meget tidlig ute.


iQ som gateramp

Jeg skulle sikkert fortalt alt om Auris Hybrid og Prius Plug-In, men den jeg virkelig ramlet for hos Toyota, var gateramp-versjonen av iQ.


Seat står på

Seat er et av de merkene vi har mye til overs for. Ikke bare fordi det ikke er representert i Norge, men fordi det er et merke som virkelig prøver.


Bildebrev 2 fra Frankfurt

Her får du flere bilder fra den store bilutstillingen i Frankfurt som pågår i disse dager.


Volkswagens tandem

For syv år siden kjørte Ferdinand Piëch fra Wolfsburg til Hamburg med den såkalte 1-liters bilen. Nå ser den nesten realistisk ut.


Renaults elektriske fremtid

Renaults Carlos Ghosn er ikke snau når det gjelder løfter om fremtiden. Han skal ha fire el-biler i salg innen 2012, priser som for dieselmodeller, og sekssifret salg rundt 2016.


Retro så det holder

Vi har tidligere fulgt det spennende arbeidet med å blåse nytt liv i en Trabant-idé. Nå har vi endelig sett resultatet.


Legenden gjenoppstår

Noen ganger dukker det opp ”nye” bilmerker man ikke helt skjønner poenget med. Men Melkus har absolutt rett til å leve.


Kia-hybrider i kø

Hele tre hybridmodeller, med henholdsvis gass-, bensin- og dieselmotorer som drivkilde, viser seg frem på Kia-standen i Frankfurt.


Mercedes med flygeldører

Dette skal være den grønneste, mest snusfornuftig bærekraftige Frankfurt noensinne. Og allikevel tok det oss seks timer før vi klarte å se nesten det hele av en 571-hesters, 1600 kg tung upraktisk toseter. Tjukt av folk er ikke fornavnet!


Bredde fra Fiat-gruppen

I år fyller Fiat-gruppen en komplett hall, etter at de har fått med seg Chrysler også. Bare Hyundai er fremmedmerke i den ene enden.