BilNorge.no - Oversikt
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

Genève 2020

Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Aks som nærmer seg umulig

Hvor raskt kan man kjøre fra null til 100? En gruppe japanske entusiaster har jobbet et par år med svaret. Nå skal resultatet i produksjon, i femti eksemplarer.


Genève-utstillingen 2020

I månedsvis har vi gledet oss til den årlige bilmessen i Genève. Tre dager før start ble det kjent at messen er avlyst. Fortvil ikke – vi gir deg nyhetene.


Frem fra glemselen

Karma er en bil som på mange måter har sklidd i bakgrunnen etter at kineserne overtok for fem års tid siden. Nå hadde de bestemt seg for å vise seg frem, på utstillingen i Genève.


Nathalie var klar

I fjor møtte vi en av de gamle Genèvekrigerne i helt ny sammenheng. Gumpert hadde inngått et slags kompaniskap med kinesiske Aiways.


Monoton? Ikke akkurat

Mono er nå inne i sitt tiende år. Hvem skulle trodd det? Og ikke bare lever den – den ble enda spissere foran Genève-presentasjonen.


Vill i fjor, enda villere i år

Noe av det sprøeste i Genève i fjor var Engler med sin SuperQuad. Dersom det hadde blitt utstilling i år er det fare for at fenomenet var blitt enda mer hinsides.


Reprise på studentrevy

Studentene fra IED i Torino har alltid noe rart og uventet å vise frem i Genève. I år het hun Tracy.


Carmen fra Boulogne

I fjor var det en arving av Hispano Suiza-grunnleggeren som møtte opp i Genève med en ganske omfattende konseptutgave av luksusbilen. I år skulle han vært der med en litt mer sportslig versjon.


Apex må vente

Her har vi en annen kjapp bil vi gjerne skulle møtt i Genève. Bilen var klar den, men utstillingen var ikke. Noen detaljer fikk vi da.


Egget er snart ferdigkokt

Vi har hatt sans for lille Microlino med de klare Isetta-referansene siden vi så henne i Genève for første gang i Genève i 2016.


En kineser som kommer

Changan er en av de kinesiske merkene som virkelige selger godt hjemme. Nå vil de begynne å selge godt andre steder – men ikke-Genève forsinket dem nok litt.


Mansory pimper Can-Am

Can-Am Maverick er et kjøretøy som helst ser at du blir møkkete. Mansory er et firma som nødig har med møkkete folk å gjøre. Allikevel ser en kombinasjon av de to faktisk ganske vellykket ut.


En ny stjerne fra Sri Lanka

Dette er den bilen som gjør at jeg er mest lei meg for ikke-Genève. Bilen ser bra ut, har spennende spesifikasjoner og en bakgrunn jeg gjerne skulle visst mer om. Dessuten er navnet genialt: Vega – hvorfor har ingen brukt det før?


Eksklusiv Zenvo-presentasjon

Zenvo er fast innslag på Genève-messen. I år måtte de i stedet invitere til et privat lite selskap hjemme i Danmark.


Snap blir Metro

I 2018 viste Rinspeed sitt bytte-karosseri, Snap, for første gang. I fjor var den krympet til MicroSnap, men i år hadde den fått en meget mer urban rolle som MetroSnap.


Gammelt nytt fra Eadon Green

Eadon Green har ikke vært i Genève mer enn et par år. Men er så gjennomført eksentrisk at et besøk der er obligatorisk. I år må vi dessverre gjøre besøket virtuelt isteden.


Fra Bulgaria med en god idé

Opprinnelig kom Sin Cars fra Bulgaria, men i dag tilhører de den spennende underskogen av britiske spesialprodusenter. Men her betyr «spesial» litt mer enn bare en og annen sportsbil.


Aston Martin på to hjul i svingene

Hils på Aston Martin AMB 001. Tidligere har den bare vært vist på EICMA i Milano, og dit er det ikke mange fra Genève-gjengen som drar.


Rimac endrer alt

Rimac skulle vist sin produksjonsbil i Genève i år. Slik ble det ikke, men her er noen av detaljene.


RUF drar til Oklahoma

Den meget stilige kona til Alois Ruf, Estonia, fikk et preg av Annie Get Your Gun da paret presenterte sin Genève-debutant.


Bilhistorie fra Giugiaro

Giorgetto Giugiaro har vært på Genève-utstillingen hele sitt kreative liv. I år måtte han ta til takke med å lage en streamet forestilling fra hovedkvarteret utenfor Torino.


Nytt fra Aston – ikke bare bil

Aston Martin har åpenbare problemer for tiden. De får juling på børsen og kansellerer modeller. Men til Genève skulle de i hvert fall hatt med seg en ny investor og kommende styreformann.


Et skikkelig Bugatti-mysterium

Av en eller annen grunn har det plutselig dukket opp to bildeserier som viser Bugattier vi ikke ante eksisterte. Er dette et ledd i å mørne oss for en ny Bugatti?


McLaren pøser på

Er det noen der ute som kan alle McLarens typebetegnelser og vet hva de hører til? Her er en ny en å lagre på hjernedisken: 765 LT.


Her er Fiats nye elbil

Fiat har i dag presentert sin nye 500 EV som har egenskaper til å bli en volumselger i Norge.