-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Italdesign gjør Aston
Dette er moro. Jeg kan ikke huske sist en italiensk karosseriskredder har tatt for seg Aston Martin. Til Geneve skal Giorgetti Giugiaro gjøre det.
Bertone og Touring hadde noen Aston Martiner i 50- og 60-årene. Touring på opprdrag fra fabrikken, Bertone som ren spekulasjon, blant annet for "Whacky" Arnolt - han med Arnolt Bristol'ene.
Så hadde vi selvfølgelig Zagatobilene, de med karosserier som satt tettere rundt bilen enn buksa gjør rundt rumpen på en spansk matador. Og så fikk vi igjen en litt merkelig Zagato/Aston Martin renessanse i 80-årene da de daværende Aston Martin-eierne bestilte noen korte serier fra Zagato. Victor Gauntlett og Peter Livanos ble de to som reddet Aston den gangen, den siste var en god kompis av Petter Sundt, som vel er en av de største Aston-kjennerne her i landet.
Nå har altså Italdesign bestemt seg for å gjøre sin Aston Martin. Etter at de ikke har fått napp verken på VWs W12 prototype eller på Bugattien, er det kanskje lurt å tenke Superbil for en annen stor produsent? Og det later jo ikke akkurat til at Ford vil bruke sin Ghia-filial til å bygge noe spesielt Aston-aktig, de må nøye seg med Ka. Så kanskje er det en strategisk beslutning som ligger bak denne 20/20, som den heter, som skal vises i Geneve.
Konstruksjonen er ganske morsom. De har tatt en DB7 Vantage (V12, 5,9 liter, hele pakka) og bygget sin egen space frame i aluminium. På rammen har de bare hektet diverse karosseriplater i kullfiber eller plast og vips har man en ny Aston Martin.
Det blir presisert at dette er et rent Italdesign-prosjekt, uten noen forbindelse med produsenten av bilen. Men det fortelles også på de restaurantene der man finner designfolket i Torino, at Premier Car Group-folkene har blitt imponert av hvordan Italdesign ser Aston Martins design-fremtid.
BILDER:
Stort bilde forfra
Stort bilde skrå bakfra
Stort bilde ovenfra
Stort bilde bakfra