-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renault-øya blir kunst
Det er åpenbart en tendens at gamle industri-monumenter gjenbrukes. Atlanterhavsdampere blir flytende hoteller, Nydalen blir papirpushe-kontorer og en og annen bolig, og nå skal Renault-øya bli kunst.
Det er ikke så mange år siden industrivirksomheten opphørte der, etter det har stedet ligget brakk inntil øya ble kjøpt av Francois Pinault for 100 millioner Francs. I motsetning til det som har skjedd på tomten til Citroën-fabrikken, der høyhus-luksusboliger er spredt i en vakker park, og der de små arbeiderkneipene er blitt så chicke at det er kvalmt, skal øya brukes til et stort kunstmuseum.
Fondation Pinault, oppkalt etter seg selv og egen kunst-samling, skal den bli kjent som når alt står klart i 2005. Tegnet av en moteriktig japansk arkitekt, Tadao Ando, og finansiert av en av Frankrikes store kapitalister (Pinault står bak blant annet både Fnac og Printemps, enorme butikk-kjeder) blir det en kontrast til gammeldags svette og arbeidersolidaritet.
Det franske bladet lAutomobile minner om at Renault hadde en fotograf, Robert Disneau, som ikke gjorde annet enn å fotografere arbeidet og slitet der, fra 1930 til 1950, og spør om ikke Pinault har råd til å innrede en Salle Robert Disneau, der en permanent utstilling kan fortelle publikum hva dette egentlig har vært.