-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault vil ikke ha El-Kangoo
Merkelige ting skjer på volt og ampere-fronten. De franske bilfabrikkene er svært aktive produsenter av el-biler. Og franske betyr også Renault. Men hvorfor vil ikke Renault selge el-Renault? Hvorfor setter de bort hele ballet til Miljøbil Grenland. Og hvorfor vil ikke Miljøbil Grenland vite noe av det?
De gir oss til og med lyrikk med på veien:
Får håpe bilen er bedre.
Videre fikk vi på utstillingen vite at dette Porsgrunn-firmaet, med masse tunge interesser bak seg, skulle ha eneforhandlingen av denne bilen og at Volvo Norge, den kjente Renault-distributør, ikke skulle ha noe å gjøre med den.
Volvo? Miljø-, sikkerhets og barnefamilie-pusheren fremfor noen, ikke ha noe med en grønn bølge å gjøre?
Inntil vi selvfølgelig kom på at de har jo Tenk. Ford eier Think. Ford eier Volvo. Blir det produktkonflikter er det konserntankegangen som teller. Kan det altså virke som.
Så da satser vel Miljøbil Grenland skikkelig?
Nå, en måned etter, fikk vi endelig rotet oss til å åpne www.miljobil.no Det første vi møter er Peugeot. Så en Citroën. Så en masse skryt av Bertel O. Steen. Men det skulle jo være Renault Kangoo? Ikke spor etter den. Ikke før vi kom til pressesiden.
Det som er så flott med nettet er at det er så enkelt å holde seg oppdatert. Så der fikk vi beskjed om at på den kommende Sjølystmessen, Kommunalteknikk 2001, som vil finne sted 8.-11. mai, skal Miljøbil Grenland presentere sin Renault el-Kangoo på en 80 kvm stor stand. Dersom du er interessert i en gratis invitasjon til messen, kan du bare henvende deg til Miljøbil Grenland AS.
På den annen side inneholdt siden et annet klipp som absolutt gjorde besøket et besøk verd: Tittelen var: Raner kan ha flyktet i el-bil, og den handler om en raner som slo til mot Klyve postkontor og som flyktet fra åstedet i en liten grønn elektrisk Peugeot 106.