Renault på - ikke bare to - men, tre hjul

Det har ikke vært lett å få Renault’er til å løfte det ene hjulet i svinger, en ganske stiv Renault 17 er den eneste jeg kan komme på. Men nå kan du kjøre Renault på tre uten å risikere påtale. Ublo heter metoden.

Publisert Sist oppdatert

Renault får hjelp av Benelli til å produsere Ublo
Renault får hjelp av Benelli til å produsere Ublo

Nå må det tilføyes at Renault har vært mer ekspansiv enn BMW når det gjelder å finne på navn til kolleksjonen. Man skulle nesten tro at produktene var japanske, for hva sier du til en Fulltime 125 Groomy, eller en Kouranos 250?

Sånn sett er Ublo helt i stil med resten. Men den er bare prototype foreløpig, muligens utviklet etter en nordmanns prøvekjøring av C1. Han mistet fullstendig følelsen av at dette gikk på to hjul, så han glemte å sette ut benet da han stoppet. Det kan han trygt glemme hvis han kjører en Ublo, den har nemlig to hjul bak, så her skal du ha talent for å velte.

Bakhjulene har også en egen tilt-funksjon, slik at det hele heller som vanlig i svingen (selv om jeg ikke akkurat tror du skal prøve å få kneet nedi her), så ikke på den måten er det heller mulig å få den opp på to, for deretter å velte.

Renault sier ikke noe om når eller om den skal i produksjon, men det er sikkert et marked for slike ting også. Sikkert mange som kan tenke seg tilnærmet to-hjul men som er litt betenkt med hensyn til falle-av-biten.

Men ”born to be wild er det ikke akkurat.

Powered by Labrador CMS