Renault kutter forhandlere

Renault legger seg på ”Vekk-med-forhandlerne trenden. Fra 1900 til 800 innen 2004. Et av flere innsparingstiltak

Publisert Sist oppdatert

Hva han ikke sier noe om er hvordan dette forhandlernettet skal integreres med Nissan-nettet, og han sier spesielt ikke noe om Norden, der Renault av en eller annen grunn hjelper Volvo-forhandlerne til å ha noen attraktive modeller i litt lavere segmenter enn de kunne klart på egen hånd.

Han sier imidlertid at de skal øke eierandelen hos Nissan til 44,4 prosent, og at de kommer til å bruke Nissans teknologi for å kutte utviklingstiden for nye biler ned fra 36 måneder til 28.

Hva han også håper er å kutte utgiftene til innkjøp av komponenter utenfra. Men det arbeidet gikk svært dårlig i år: ”På grunn av den vanskelige situasjonen til mange underleverandører og siden råstoffprisene økte vesentlig, var det svært vanskelig å senke utgiftene til innkjøp i første halvdel av 2001 sa han i intervjuet.

Powered by Labrador CMS