-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Designpris til Le Quement
Nå er det ikke en tilfeldighet at Europas nobleste designerpris heter Lucky Strike, for den deles ut av Raymond Loewy Foundation, og i tillegg til Coca-flasken er vel Lucky Strike-pakken hans best kjente produkt-design. I år gikk prisen til Renaults design-sjef.
Selv om det meste av hans arbeid var amerikansk - noen praktfulle lokomotiver og strømlinjeformede kjøleskap, samt noen evigvarende Studebaker-former, blant meget annet - avsluttet han sin karriere i Europa. Kanskje vel bizarre ting på slutten, men det skal han ha, han sluttet aldri å pushe, flytte grenser ville han gjøre hele tiden.
Akkurat som Le Quement. Vent til du får se den første nye Meganen din. Og for oss som ikke har kunnet venne oss litt til den formen via Vel Satis og Avantime, blir sjokket enda større. Slikt ville Loewy likt. Loewy ville også likt le Quements arbeid for å gjøre designstrategi til et strategisk forretningsområde (synd han ikke også har fått importørene til å forstå dette, i Norge gruer de seg til den nye Megane-fasongen) og Renaults slagord om at Design=Kvalitet er Lowey på nytt. Renault, Createur dAutomobiles – man er ikke lenger produsent, men kreatør, er selvfølgelig også noe le Quement har skapt.
Synd det ikke har sunket inn, i Norge føler visst ikke organisasjonen seg særlig stolte over å være kreatører. De har hatt en Avantime her hjemme en stund, bilen sto på Lillestrøm og har etterpå vært kjørt her og der av importørens folk, og vært parkert på Mastemyr de to gangene jeg har sett den etterpå. Det er helt sikkert glimrende grunner til ikke å vise den frem til dagsaviser og dameblader, slik at deler av målgruppen kunne forberede seg litt på det nye stil-uttrykket fra designprisvinneren. Men hva de glimrende grunnene kan være har jeg vondt for å komme på.
Prisen vil for øvrig bli delt ut i Berlin den 14. november og le Quement følger etter andre prominente designere som Michael Ballhaus, fotografen og Donna Karan/Karl Lagerfeld, moteskapere.