-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Schweitzer leder for Europas bilindustri
På et nylig møte i ACEA ble Louis Schweizer valgt til president for ACEA i 2003. Schweitzer er sjef for Renault, det skal han fortsette med. ACEA er sammenslutningen av europeiske bilprodusenter som gikk så sørgelig på trynet i sitt forsøk på å lobbe EU i forbindelse med gruppeunntaket.
Schweitzer lover at han, sammen med ACEAs sekretariat, skal fortsette arbeidet med å overhale distribusjonssystemet i Europa, få det implementert i de nye EU-medlemmene som ligger i vannskorpen, og fortsette arbeidet med å få harmonisert det internasjonale tekniske regelverket. Selvfølgelig er han også klar til å fortsette arbeidet med miljøet, med spesiell vekt på sikkerhet og CO2 utslipp. Gjøre situasjonen bedre for fotgjengere er spesielt viktig. Han regner også med at samarbeidet med berørte EU-organer fortsatt skal være positivt.
Av en eller annen grunn hadde jeg trodd at mannen som sa ja til å slippe løs den nye Meganen, som har reddet Nissan fra kanten av stupet og som gjør fabrikkøya i midten av Seinen om til et av Europas største kunst- og kultur-sentra, kanskje hadde vært litt mer original.
På den annen side, han lagde ikke store bølger sist han ledet ACEA heller, på midten av 90-tallet en gang.
ACEA representerer i dag 13 store europeiske produsenter som også bygger tungt og buss, som fremstiller 16 millioner biler i året og som beskjeftiger 1,1 million mennesker. Foreningen ble stiftet så sent som i 1991, så det er kanskje ikke så rart at de ikke har hatt tid til å bli offensive enda.