-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renaults tredje X90-fabrikk: Iran
Vi har fortalt at Renault jobber med en billigbil på den nye Clio/Micra-plattformen. En bil opprinnelig utviklet for Dacia-fabrikken i Romania. Så skulle den også bli bygget i Moskva. Og nå, i skyggen av krigen, skal den også bli bygget i Iran.
Det er store tall vi snakker om her. I Romania tar man sikte på å produsere 100.000 X90 årlig, i Moskva, der Renault kontrollerer de gamle Moskwitch-fabrikken vil kapasiteten bli lagt på 120.000. Hvor mange det er snakk om i Iran er enda ikke kjent, men siden markedet der er på nesten 300.000 nye biler, kan vi nok regne med et mål på godt over 10 prosent av det. Dessuten, antydes det fra Paris, er det flere fabrikker som er klar til å produsere denne modellen, både Kina og Columbia er blant de landene som nevnes.
Det er litt underlig at denne informasjonen kommer akkurat nå, si hva du vil om President Bush, men i og med at han også definerer Iran til tilhørende Axis of Evil, er det et ganske følsomt kapittel å åpne når man forteller om slikt samarbeide nå. Men Renault er tross alt den syvende bilfabrikken som gjør avtale med lokale produsenter. Peugeot, Citroën, Mazda, Daewoo og Kia er blant dem som er på plass der. Og indirekte er Renault der også allerede, flere Nissan-modeller monteres lokalt.