-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nesten 500 hk i AMGs nyeste lasteskip
Det var selvfølgelig bare å vente seg, at AMG kom med sin egen kraftpakke til den nye E-Klasse stasjonsvognen. Dermed har de i den nye Mercedes-Benz E 55 AMG Estate en bil med overlegne lasteegenskaper og like overlegne dynamiske prestasjoner.
Det er mye som tyder på at AMG kommer til å ha tyngdepunktet sitt rundt en ny familie over-6-liters V8-motorer, med naturlig åndedrett, i fremtiden (fra 2006 omtrent) Sannsynligvis vil du møte den allerede neste år i den nye GTS cross-overen, den vil bli et praktfullt minne om en av de mest karismatiske Mercedeser noensinne: 300 SEL 6,3 fra 40 år tilbake. 650 kompressorfrie hester kan du regne med derfra.
Men mens vi venter på at AMG finner kursen igjen må de jo gjøre bruk av tilgjengelig utstyr, og et av resultatene er Mercedes nye lastebærer med den velkjente V8-motoren som nå er på 5,5 liter, 476 hester og 700 Nm. Med baksetene riktig plassert har du 1950 liter lastevolum bak deg, og all denne luften kan du få fra null til hundre på 4,8 sekunder. Toppfarten er 250 km/t, men som vanlig er denne begrenset av fabrikkens elektroniske fartssensur.
De Mercedes-detaljene som leveres til denne modellen følger selvfølgelig med i AMG-utgaven også, inklusive bokstavkombinasjoner som ADSII og SBC, men i tillegg legger AMG til noe av sitt eget. For eksempel sportsfjæringen som de kaller Airmatic DC (som i motsetning til etternavnet på byen der USAs styrende funksjoner holder til ikke betyr Dot Com), Og selvfølgelig masse av sitt eget styling-utstyr.
Du ser fort at dette er en AMG-modell. Iøynefallende frontspoiler starter festen – det senkede inntrykket fortsetter hele veien rundt. Ovale eksosrør og de spesielle 18-tommerne ødelegger heller ikke inntrykket. Interiøret er det gjort enda mere med. Seter, spesielt skinntrekk inne, ratt med gearskift-manualene og spesielle instrumenter gir deg en viss unnskyldning for å ha blåst noen ekstra kroner her.
Du kan selvfølgelig studere den nærmere på Frankfurt-utstillingen.