Mercedes-Benz E 55 AMG

Mercedes-Benz E 55 AMG

Mercedes-Benz E 55 AMG

Mercedes-Benz E 55 AMG

Mercedes-Benz E 55 AMG

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Mercedes-Benz E 55 AMG Estate

Nesten 500 hk i AMGs nyeste lasteskip

Det var selvfølgelig bare å vente seg, at AMG kom med sin egen kraftpakke til den nye E-Klasse stasjonsvognen. Dermed har de i den nye Mercedes-Benz E 55 AMG Estate en bil med overlegne lasteegenskaper og like overlegne dynamiske prestasjoner.

Publisert Sist oppdatert

Det er mye som tyder på at AMG kommer til å ha tyngdepunktet sitt rundt en ny familie over-6-liters V8-motorer, med naturlig åndedrett, i fremtiden (fra 2006 omtrent) Sannsynligvis vil du møte den allerede neste år i den nye GTS cross-overen, den vil bli et praktfullt minne om en av de mest karismatiske Mercedeser noensinne: 300 SEL 6,3 fra 40 år tilbake. 650 kompressorfrie hester kan du regne med derfra.

Men mens vi venter på at AMG finner kursen igjen må de jo gjøre bruk av tilgjengelig utstyr, og et av resultatene er Mercedes’ nye lastebærer med den velkjente V8-motoren som nå er på 5,5 liter, 476 hester og 700 Nm. Med baksetene riktig plassert har du 1950 liter lastevolum bak deg, og all denne luften kan du få fra null til hundre på 4,8 sekunder. Toppfarten er 250 km/t, men som vanlig er denne begrenset av fabrikkens elektroniske fartssensur.

De Mercedes-detaljene som leveres til denne modellen følger selvfølgelig med i AMG-utgaven også, inklusive bokstavkombinasjoner som ADSII og SBC, men i tillegg legger AMG til noe av sitt eget. For eksempel sportsfjæringen som de kaller Airmatic DC (som i motsetning til etternavnet på byen der USAs styrende funksjoner holder til ikke betyr Dot Com), Og selvfølgelig masse av sitt eget styling-utstyr.

Du ser fort at dette er en AMG-modell. Iøynefallende frontspoiler starter festen – det senkede inntrykket fortsetter hele veien rundt. Ovale eksosrør og de spesielle 18-tommerne ødelegger heller ikke inntrykket. Interiøret er det gjort enda mere med. Seter, spesielt skinntrekk inne, ratt med gearskift-manualene og spesielle instrumenter gir deg en viss unnskyldning for å ha blåst noen ekstra kroner her.

Du kan selvfølgelig studere den nærmere på Frankfurt-utstillingen.

Powered by Labrador CMS