-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault med japansk-utviklet koreaner
Langt ute i presentasjonen av de siste Megane-modellene kunne pressen plutselig fortelle at toppfolk fra Renault hadde fortalt om en Nissan-utviklet 4x4 SUV som skulle bygges av koreanske Samsung og selges av Renault i Europa.
Men nå skal dette endres. Det er Renault som dominerer både Samsung og Nissan. Men til nå har Samsung konsentrert seg om to Nissan-derivater, bygget så å si utelukkende for hjemmemarkedet, og Nissan har vært helt selvstendig. En stat i staten.
Nå skal den staten benyttes for å utvikle en 4x4 SUV som kan gå rett inn i det lukrative RAV4 markedet. Ser man på Nissans modellutvalg i USA kan det ikke være særlig tvil om at dette er et område de behersker.
Det er ikke sagt noe om ny-investeringenes størrelse eller om når denne nye modellen kan være klar. Men vi vet i hvert fall at Samsung gikk overskudd for andre år på rad i fjor, og at deres to modeller blir produsert i 122.000 enheter i år, opp nesten 10 prosent fra i fjor.
Dette vil gjøre Renault til en meget global aktør. Til nå har Renault nøyd seg med å selge biler som kommer fra en spansk fabrikk og fra et GM-Renault produksjonssamarbeid i England. I tillegg til de som kommer fra Frankrike da. Men Renault-innslag både fra Japan og Korea tyder på at franskmennene begynner å dra ut all synergi de kan.