-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford får Norge på kartet
Ikke før har bølgene etter Munch-tyveriet lagt seg så er Norge på forsiden av verdenspressen igjen. Denne gangen takket være Greenpeace som dekorerte fasaden på Volvo/Fords hovedkvarter utenfor Oslo.
Til AP forteller Ford at planen opprinnelig bare var å kjøre bilene tre år i California, at det hele var et kortvarig eksperiment, med bakgrunn i tillatelse til å bruke bilene der i tre år. Man glemmer kanskje å legge til at fest-talene da Ford overtok Th!nk antydet litt mer enn akkurat det.
Avisene har fått samferdselsminister Torild Skogsholm til å si at hun ikke forstår Fords beslutning og Hans Kvistle i El-Bil Norge forteller at de sendte Ford et bud på en million dollars, som det ikke ser ut til at Ford har åpnet en gang. De har i hvert fall ikke sendt noe svar i følge Kvistle.
I følge Ford vil det bli alt for dyrt å sende bilene tilbake til Norge, bygge dem om slik at de møter norske krav, og oppdatere dem. Hvilket igjen kan tyde på at Ford ikke har sett på El-Bil Norges bud.
Såvidt vi husker har Ford tidligere brukt produktansvarsloven som argument for å skrote bilene, men det er jo et paradoks at disse Th!nk-bilene, som egentlig er bygget for å vare evig (slik el-bilene fra forrige århundreskifte gjør) skal dø allerede etter tre år.
Etter Munch og Th!nk: er det for mye å håpe på at det kan komme noe Norge-positivt i verdenspressen?