-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renault øker, takket være døtrene
Omsetningen til Renault selv sank i tredje kvartal, men takket være døtrene øker tallene i bånn.
Carlos Ghosn kom til Paris som sjef for Renault for et halvt år siden. Fremdeles har han sin personlige Time-out. Med god grunn kanskje, for mens hans gamle ansvarsområder går så det griner, butter det litt for moderen.
Sammenliknet med fjoråret sank salget av Renaults egne modeller med 2,9 prosent i tredje kvartal. Og markedsandelen sank fra 10,7 til 10,4 prosent. Men siden døtrene vokser så grassat, Dacia med 85 prosent og Samsung med 43 prosent, for eksempel, blir bunnlinjene positive allikevel.
For eksempel økte omsetningen i tredje kvartal allikevel med 1 prosent til 9,54 milliarder Euro – og for årets første ni måneder ser vi en økning på 2,9%. I denne perioden økte også konsernets personbilomsetning (se bort fra Nissan, der Renault bare eier 44,4 prosent) med 3,4 prosent til 1,93 millioner enheter.
En forsiktig trøst er det at salget av Renault-biler utenfor Europa har økt med 11,2 prosent og at ting tyder på at nye Clio kan få Renault på pluss-siden i Europa igjen etter at 4. kvartal er gjennomført.
Men det er ganske mange nå som venter på at Ghosn skal gjøre sin første offentlige fremføring etter at han flyttet fra Japan, for å fortelle om Renaults forretningsplan for årene som kommer.