-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hybrid med saft i frasparket
Å kalle en bil med 435 hester pluss for miljøvennlig, blir et paradoks. Men sammenlignet med andre biler i denne klassen er Lexus LS 600h L både råere og snillere på samme tid.
Dette er bilen for de som ikke klarer seg med den 4,6-litrede V8-motoren som sitter i LS 460. Den debuterte i Detroit for noen måneder siden og du kan lese mer om den i vår omtale derfra. Nå har Lexus frest ut slagvolumet til 5,0 liter i tillegg til å montere en hybrid drivlinje. Mens LS 460 byr på 380 hester, kan LS 600h L til sammen oppvise over 435 av dem.
For å få energien effektivt overført til drivkraft benyttes en trinnløs ECVT transmisjon og mekanisk firehjulsdrift. Selv om endelige data ikke er offentlige (bilen kommer på det amerikanske markedet først i april 2007), antyder Lexus en akselerasjonstid til 100 km/t på under 5,5 sekunder.
På tross av ytelser som utkonkurrerer mange av de tyske prestisjemodellene skal LS 600h L klare seg med et snittforbruk på godt under literen på mila. Den kan også oppvise flere teknologiske nyvinninger på sikkerhetsfronten og har i følge Lexus prestasjoner på linje med V12-motoriserte luksusbiler.
Det er sikkert noen norske miljøaktivister som må sikre seg en slik bil også. For med den varslede omlegging av det norske systemet får den kanskje avgifter på nivå med en Avensis?