-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Luksus fra Hyundai
Det er premium sedaner Hyundai har hatt i tankene ved utviklingen av Genesis Concept. Den debuterer i New York i påskeuka.
At den er stor og luksuriøs med bakhjulsdrift fikk du vite da vi presenterte de første skisser av bilen, men nå slipper den koreanske produsenten som etter hvert må omtales som global, flere detaljer.
Som at det under panseret skjuler seg en V8 maskin med et slagvolum på 4.627 ccm. Godt og vel 300 hk og 400 Nm er data som skal sørge for at null til hundre kan foretas på rundt seks seksunder mens den potensiell toppfarten er sperret ved 210 km/t.
Katapult
Når bilen kommer på markedet i 2008 vil den katapulte Hyundai til en høyere liga med hensyn til konkurrenter, sier Steve Wilhite som er USA-sjef for merket.
Genesis skal utvikles og produseres ved Hyundai Motor America, og produsenten lover en velutstyrt og sportslig sedan med meget høy kvalitet til en pris som starter på godt unna 30.000 dollar.
Vektfordelingen er 53:47 foran / bak og ZF 6-trinns atomatkasse er standard. Det samme er ESC stabilitetskontroll og åtte kollisjonsputer – noe som slettes ikke er en selvfølge i USA.
Selv om bilen langt fra kan måle seg med store amerikanske sedaner, har den mål som i vår verden gjør den til en fullvoksen sedan. Over en akselavstand på 2.935 mm har Genesis en lengde på 5.005 mm, en bredde på 1.863 mm og en høye på 1.490 mm.
Det høres absolutt ut som Hyundai mener alvor med bilen. Og mens vi venter på 2008, kan vi jo hygge oss med gamle låter av det legendariske bandet med samme navn selv om det har vært lite å høre fra den kanten siden 1998.