-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tekniske data
A6 Allroad 2.7 TDI q/t | Outback 2.5i aut ZU | XC70 2.4 D5 Summum | |
Pris basis, denne motor: | 698.900 | 449.900 | 601.900 |
Pris, testbil: | 830.540 | 494.850 | 806.050 |
Motor | |||
6-sylindret V-motor med overliggende kamaksel og 4 ventiler pr. sylinder, turbo | 4-sylindret boxermotor med 2x1 overliggende kamaksler og 4 ventiler pr. sylinder | 5-sylindret rekkemotor med overliggende kamaksel og 4 ventiler pr. sylinder, turbo | |
Boring x slag: | 83,0 x 83,1 mm | 99,5 x 79,0 mm | 81,0 x 93,1 mm |
Sylindervolum: | 2698 ccm | 2457 ccm | 2400 ccm |
Kompresjon: | 17:01 | 10:01 | 17,3:1 |
Effekt o/min: | 132 kW (180 hk) v/3300 | 127 kW (173 hk) v/6000 | 136 kW (185 hk) v/4000 |
Dreiemoment o/min: | 380 Nm v/1400–3300 | 227 Nm v/4400 | 400 Nm v/2000–2750 |
Transmisjon: | Firehjulsdrift/6A | Firehjulsdrift/4A | Firehjulsdrift/6A |
Dekk: | 225/55 R17 W | 215/60 R16 U | 215/65 R16 H |
Dekk testbil: | 225/55 R17 Q Bridgestone BlizzakW5 | 215/60 R16 Q Conti VikingContact3 | 235/55 R17 H Michelin Latitude Alpin |
MÅL | |||
Lengde: | 493,4 cm | 473,0 cm | 483,8 cm |
Bredde: | 186,2 cm | 177,0 cm | 186,1 cm |
Høyde: | 146,1 cm | 154,5 cm | 160,4 cm |
Akselavstand: | 283,3 cm | 267,0 cm | 281,5 cm |
Sporvidde f/b: | 160/159 cm | 149,5/148,5 cm | 160,5/157 cm |
Bakkeklaring: | 12,5–18,5 cm | 20,0 cm | 21,0 cm |
KUPÉMÅL | |||
Benplass f/b: | 115,0/59,5/69,0* cm | 108,5/65,0/72,5* cm | 112,5/61,5/70,0* cm |
Takhøyde f/b: | 98,5/96,5 cm | 96,5**/88,5 cm | 98,5**/95,0 cm |
Kupébredde f/b: | 144,0/140,5 cm | 137,5/135,5 cm | 144,5/142,5 cm |
* = avstand mellom for- og bakseterygg målt med en 175 cm lang sjåfør ved rattet | |||
** = bilen har takluke | |||
BAGASJEROM | |||
Lengde: | 109,5,0/194,0 cm | 104,0/185,0 cm | 108,0/193,0 cm |
Bredde: | 103,5 cm | 101,0 cm | 113,0 cm |
Høyde: | 44,0 cm | 42,5 cm | 41,0 cm |
Volum: | 565–1660 liter | 459–1628 liter | 575–1600 liter |
Lukebredde: | 106,5 cm | 105,5 cm | 119,0 cm |
Lasteterskel: | 62,0 cm | 65,0 cm | 62,0 cm |
Ståhøyde under bakluke: | 178,5 cm | 185,5 cm | 188,0 cm |
VEKTER | |||
Egenvekt m/fører: | 1950 kg | 1535 kg | 1834 kg |
Tillatt totalvekt: | 2505 kg | 1970 kg | 2400 kg |
Nyttelast: | 555 kg | 435 kg | 566 kg |
Maks. tilhengervekt: | 1900 kg | 1800 kg | 2100 kg |
Tillatt vogntogvekt: | 4405 kg | 3770 kg | 4500 kg |
Maks. taklast: | 100 kg | 100 kg | 100 kg |
Vekt/effekt: | 10,8 kg/hk | 8,8 kg/hk | 9,9 kg/hk |
Vekt/dreiemoment: | 5,1 kg/Nm | 6,7 kg/Nm | 4,5 kg/Nm |
AKSELERASJON | |||
0 til 80 km/t: | 7,5 sek | 7,5 sek | 6,9 sek |
0 til 100 km/t: | 10,8 sek | 11,1 sek | 9,9 sek |
0 til 100 km/t fabrikk: | 9,3 sek | 10,7 sek | 9,9 sek |
Toppfart: | 215 km/t | 199 km/t | 205 km/t |
Bremselengde fra 80 km/t: | 29,4 m | 30,0 m | 27,5 m |
FORBRUK | |||
Forbruk bykjøring: | 1,14 l/mil | 1,17 l/mil | 1,12 l/mil |
Forbruk landevei: | 0,70 l/mil | 0,69 l/mil | 0,61 l/mil |
Forbruk snitt: | 0,86 l/mil | 0,87 l/mil | 0,80 l/mil |
CO2-utslipp: | 229 g/km | 205 g/km | 219 g/km |
Testforbruk: | 0,86 l/mil | 0,91 l/mil | 0,97 l/mil |
Tankvolum: | 80 liter | 64 liter | 70 liter |
Teoretisk rekkevidde: | 930 km | 735 km | 875 km |
STØY | |||
Akselerasjon: | 68 dBA | 71 dBA | 72 dBA |
50 km/t: | 59 dBA | 59 dBA | 58 dBA |
80 km/t: | 62 dBA | 62 dBA | 60 dBA |
SPEEDOMETER | |||
50 km/t = | 49 km/t | 45 km/t | 47 km/t |
80 km/t = | 77 km/t | 74 km/t | 77 km/t |