-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Elektrisk Tata til Norge
Indias største bilfabrikk, Tata Motors, opplyser at de om ett år vil lansere en elektrisk bil i Norge.
Samarbeid med et norsk firma
Ifølge Tata Motors, som nylig kjøpte Jaguar og Land Rover fra Ford, er bilen utviklet i samarbeid med et norsk firma.
Det opplyser fabrikkens administrerende direktør, Ravi Kant.
- Elektriske biler er blant de teknologiene vi er meget interessert i, sier han, med henvisning til økende drivstoffpriser og stadig strengere forurensningsregler.
Konkurrenter på banen
Han nevner også at en rekke av konkurrentene nå arbeider med elektriske biler, deriblant General Motors med Chevy Volt.
For få dager siden opplyste Toyota at de vil sette mer fart i utviklingen av sin elektriske bil, som de mener vil bli satt i produksjon fra begynnelsen av neste tiår.
Kant forteller at deres Indica med venstreratt er utviklet i samarbeid med et norsk firma, men avslører ikke hvilket firma det dreier seg om.
Testing i Norge
- Nå ønsker vi å fortsette testingen av vår bil i Norge, sammen med vår norske samarbeidspartner, sier Kant, som mener Norge er et ideelt land for arbeid med en elektrisk bil og dens infrastruktur.
- Der legger de forholdene til rette for bruk av elektriske biler, sier Tata-direktøren.
S. Ravishankar, sjef for Tatas forsknings- og utviklingssenter for motorer, opplyser at bilen kan kjøre 200 km når dens to batteripakker er fulladet.