BilNorge.no - Oversikt
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

Fiat

Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Sommer fra Fiat

Fiat har kommet med en sommerversjon av 500. Like etter viste GarageItalia sin versjon. De har gjort den til enda mer sol&strand.


Fiat 500e: Glimrende by-elbil

Fiat 500e skulle egentlig ikke selges her i Norge, men når folket vil ha elbiler, skal de få elbiler.


Bilhistorie via reklame

Fiat har laget en spennende utstilling i sin hjemby, Torino, nå. De viser en lang serie gamle plakater og annonser – og arbeidene som ligger bak disse kunstverkene.


Tesla mot Panda

Hva skjer når en Tesla Model X skal kappkjøre mot en Fiat Panda 45? Det kan du følge med på her!


Fiat Chrysler gir gass

Her hjemme kan det virke som om Fiat dør en sakte død. Ikke noe kan være mer feil. Sjefen Sergio Marchionne presenterte de kommende årene med et korrekt knyttet slips rundt halsen.


Fem euro for Fiat 500

Italias Nasjonalbank har utgitt en ny mynt som feirer 60-års dagen for Fiat 500.


Syv års garanti for Fiat og Alfa

FCA Norge utvider garantitiden til 7 år for alle nye Fiat- og Alfa-modeller solgt gjennom offisielle kanaler.


Hot Fiat 500e fra USA vekker elbilentusiastene

Fiat 500e fra USA har i løpet av de to-tre siste månedene blitt godt synlig i bildet for bruktimporterte elbiler. Dette er en bil Fiat ikke selger som ny i Europa. Som brukt koster de fra 150.000 til 170.000 kroner.


124 Spider i begge ender

Dette er en litt spesiell historie om hvordan en 124-ring er sluttet. En kunde som hadde den første har nå den foreløpig siste.


Italiensk sjarmtroll

BRUKTBIL: For ikke lenge siden oppgraderte Fiat sitt sjarmtroll 500. Men det skal mye til å se forskjell på den nye og en pent brukt en.


Her er Fiat 124-prisen

Drømmer du om ny cabriolet til sommeren? Fiat 124 Spider kan fort være innenfor rekkevidde.


Fiat Tipo til Norge

Tipo er Fiats utfordrer i Golf-klassen. Nå kommer bilen til Norge i to karosseriformer.


Fiat 500 med trang hekk

For å gi 16-åringer muligheter til å kjøre monterer en tysker bakhjulene mye nærmere hverandre. Nå har han overført oppskriften til en Fiat 500.


Et friskt pust – for 50 år siden

Nå som Fiats 124 Spider endelig er på vei til Norge igjen, stanser vi opp og ser på originalen. Virkelig et friskt pust den gangen også.


Googles Fiater

Nå står de første resultatene av samarbeidet mellom Googles selvkjørende Waymo-selskap og FiatChrysler på hjul. Ute i trafikk tidlig neste år.


Amazon og Fiat i samarbeid

Dette er et ganske oppsiktsvekkende initiativ. Dagen etter premieren på Grand Tour skal Amazon selge biler for Fiat.


Abarth på ramme alvor

Alfa i sentrum, og Abarth i det peneste hjørnet kunne nesten vært slagordet til Autovia. Dessuten selger de jo Fiat også. Ikke uten en viss entusiasme.


Tipo fikk sin femte dør

Fiats Tipo er en typisk EMEA-bil – den selges med andre ord mer i Midtøsten enn i Norden. Men nå er den blitt stasjonsvogn også – da øker kanskje nedslagsfeltet.


Til sjøs med Fiat 500

Virker det ikke ganske hysterisk når Fiat oppkaller en spesialversjon etter en båt og legger mahogni på dashbordet?


Fiat på offensiven

Med Scudo-etterfølgeren Talento og pickupen Fullback på plass, er Fiat klare for å ta opp kampen i alle segmentene for lette nyttekjøretøy.


Japan+Italia = Sant

VERONA, ITALIA: Når italienerne jobber sammen med japanerne kan resultatet bli rett fantastisk. Som tilfellet er med Fiat 124 Spider.


Taket nede for mindre penger

BRUKTBIL: Roadster-lykken trenger ikke være langt unna. Her finner du de beste brukt-kabriolet-tipsene i din prisklasse.


Fiat for Brasil

Fiat viser hvor viktig Sør-Amerika er for dem ved å lansere enda en ny, spennende bil i Brasil. Mobi heter den.


Fiat yngler

I oktober skrev vi om Fiats nye Tipo sedan. Nå er den på plass i Genève, med to nye søsken.


Mazda MX-5 på italiensk

Mazdas Miata debuterte endelig som Fiat-versjon i Genève. Fiata? Men ikke bare det, Abarth viste at nå mener de virkelig alvor. Hva sies om 300 hk og rally-spesifikasjoner?