BilNorge.no - Biltester
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

 Biltester og prøvekjøringer

NORGES STØRSTE TESTBASE!

Over 3500 biler fra 1996-2019
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

TCR – Touring Car

TCR er en enkel global standard. 65 prosent av standardbilen skal brukes i racingbilen. Prisen er 95.000 euro. Motorytelsen er maksimalt 350 hk. Dreiemomentet er 450 Nm. Vi fikk noen prøverunder i racingutgaven av Golf GTI TCR på Algarve-banen.

Hittil raskeste serie-produserte Golf GTI

Golf GTI TCR i sivil utgave er Volkswagens nye ambassadør for Touring Car-entusiaster over hele kloden.

En bestselger forbedres

MALLORCA. Litt mer effekt og vesentlig bedre rekkevidde på elvarianten er i praksis viktigste endring på Golf for å holde liv i VWs bestselger til 2020.

Tøffere på toppen

BILTEST: Hvor mye bil kan man egentlig få for 300.000 kroner? Ganske mye, skal det vise seg.

Blått til lyst

BILTEST: På papiret kan Subaru WRX STi og VW Golf R virke veldig like. Men å trekke en slik konklusjon er ikke verdt papiret den skrives på en gang.

Kompakte stasjonsmestere

BILTEST: Honda hevder å være verdensmester i bagasjerom i kompaktklassen, men møter heftig konkurranse fra hybride Toyota Auris og ikke minst fra klasseleder VW Golf.

Golf GTE - ladehybrid for folk flest

FØRSTEINNTRYKK: Vi har nettopp parkert en Golf GTE, ladehybriden som kan bli det neste tiårets salgsvinner.

Rå-moro med Golf

NETTKJØRT: Du finner ingen kjappere serieprodusert Golf enn R. Med DSG-kasse klokkes den inn på 4,9 sekunder til hundre. Med andre ord R for Rå.

Funksjon framfor form

Når funksjon betyr mer enn form presser Golf Sportsvan seg fram som det fornuftige valget.

Et sikkert valg

BILTEST: Ferske konkurrenter som Mazda3 og Peugeot 308 utfordrer Volkswagen Golf. Alle tre har høyt sikkerhetsnivå, er gode å sitte i, og har fine kjøreegenskaper. Hvor godt kjenner Golf pusten fra de to andre i nakken?

Elbilracet har startet

Med startpris på 244.200 kroner skal elektrisk Golf bidra til gjøre Volkswagen størst på ladbare biler i Norge.

Sprek snusfornuft

BILTEST: Auris er her i helt ny drakt, og det er hybrid som vil selge best. Det betyr at vi denne gang matcher kombinasjonen bensin-/elmotor mot Astra og Golf med bensinmotorer med tilsvarende friske takter under panseret.

Lekestue

BILTEST: Det hyler i dekk og skinner i brede smil – årets store GTI-test leverte varene og avslørte forskjellene.

Sprek allrounder

FØRSTEINNTRYKK: Kjører du langt, prioriterer du nok komfort og økonomi når du velger bil. Men du trenger ikke gi slipp på alle sportslige egenskaper av den grunn.

Gedigen Golf

FØRSTEINNTRYKKET: Med større lasteplass enn storebror Passat er Golf klar til å erobre klassen for de kompakte stasjonsvognene.

Legende i ny form

FØRSTEINNTRYKK: Volkswagen er klar med ny Golf GTi – den perfekte “folkevogn” for de som er glad i sportslige egenskaper.

Sesongåpning i sort/hvitt

BILTEST: Noen få cabriolet-entusiaster kjører åpent hele året. Vi andre kan nå endelig la sola varme issen og rope: Ja, en ny sesong er i gang! Vi markerer åpningen med en tysk-fransk duell i sort og hvitt.

Heftig åpenbaring

FØRSTEINNTRYKK: For første gang lanserer Volkswagen Golf R i cabriolet-utgave. Vi er blant få nordmenn som har kjørt den, for den kommer ikke til Norge gjennom offisielle kanaler.

En dag med 4Motion

Mange tror de trenger en SUV, mens de egentlig bare er ute etter god fremkommelighet. Da kan Golf 4Motion være et godt alternativ.

Alle gode ting er syv

BILTEST: Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.

Nye Golf prøvekjørt

FØRSTEINNTRYKKET: Norges mest solgte bil de siste fem årene kommer i en helt ny versjon. BilNorge.no har kjørt den, og lar seg imponere.

10 takløse under 150.000 kroner

BRUKTBIL: Uansett hvor mye vi klager på været, kommer det alltid dager der vi ønsker å åpne opp og være ute også bak rattet. Her er vår guide til 10 cabrioleter du kan kjøpe uten å blakke deg fullstendig.

10 kompakte familiebiler

BILTEST: Kompaktbiler er ikke hva de engang var. Første generasjon Golf var 370 centimeter lang og bortimot livsfarlig å kollidere med. I dag er klassen, som bærer bilens navn, full av store, sikre og velkjørende biler.

Fornyet klassiker for folk flest

NETTKJØRT: Med sommersesongen i bakspeilet – men i tide til entusiastenes vinter-cabriolet-sesong – er den åpne versjonen av Volkswagen Golf her.

Allemannseie

BRUKTBIL: Er Volkswagen Golf et like trygt bruktbilkjøp som prisene indikerer?


Neste 25 artikler