Suzuki : Suzuki lanserer plug-in hybrid - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
7 bilder i galleri
Suzuki lanserer plug-in hybrid
Med Across lanserer Suzuki sin første ladbare hybrid. Bilen er tett beslektet med en modell som allerede er blant Norges mest populære i klassen, så her bør det være duket for suksess.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

De som i dag kjører rundt i en Toyota RAV4 vil nok nikke anerkjennende til nykommeren fra Suzuki, for de to er så nær beslektet som det er mulig å bli. Modellen bygges av Toyota for Suzuki, så her kan du være trygg på at kvaliteten er i toppsjiktet.

– Med stor bagasjeplass, plug-in hybrid-system og firehjulsdrift egner den seg for de som er på farten. Den er økonomisk ved småkjøring og har plassen du trenger for større utflukter, enten du skal på hytta eller ta med kajakken ut i skogen. Den passer perfekt for deg med en aktiv livsstil. Vi liker å kalle den en aktiv familie-SUV, sier Lars Havre i Suzuki.

I Norge blir Aross Suzukis flaggskip, et flott tilskudd sammen med S-Cross, Vitara, Swift og Ignis – der alle, som Suzuki-importørens slagord tilsier,  selvsagt leveres med firehjulsdrift inkludert i prisen.

Den nye SUV-en er leveringsklar fra september 2020. En svært godt utstyrt modell koster fra kr 549.900.

Across er utstyrt med et sofistikert plug-in hybrid-system som gir økonomisk forbruk og lave CO2-utslipp. Importøren lover både kvikk respons og lynrask akselerasjon og forteller om en elektrisk rekkevidde på hele 75 kilometer.

– Dette gjør Across til en av SUV-ene med best rekkevidde i sin klasse. Ved daglig kjøring til jobb, trening eller butikk kjører du helelektrisk. På langturer kombineres elektrisk og drivstoff. Du kan bare glemme rekkeviddeangsten, konstaterer Havre.

Med en kombinasjon av en 2,5 liters bensinmotor og to elektriske motorer på henholdsvis 134kW og 40kW, får Across en samlet effekt på hele 306 hk.

Et annet punkt som er viktig for nordmenn er størrelsen på bagasjerommet. Den norske versjonen rommer 520 liter i bagasjerommet, uten at det går på bekostning av komfort og albuerom for sjåfør eller passasjerer.

– Suzuki har vært i Norge siden 1984, og det er gledelig at vi endelig kan tilby en plug-in hybrid som treffer så mange. Du får plass til hund, barn og bagasje uten problemer, men bilen har også driftskostnader som er snille med lommeboka, mener Havre.

SUV-en er utstyrt med Suzukis E-Four Electronic-system som gir sjåføren god håndtering og kontroll på glatte underlag.

– Det er en grunn til at Suzuki sier vi er skapt for norske forhold. Dette systemet gir en forbedret stabilitet, enten det er på snødekte veier i desember eller sleipe svinger en vårdag i april. Det er også viktig å nevne at E-Four ikke går på bekostning av drivstoffbruket, forteller Havre.

Plug-in hybrid-systemet er utstyrt med fire moduser: standarden EV-mode, auto EV/HV-mode, HV-mode og batteriladnings-mode. Sjåføren kan selv velge hvilken modus man ønsker å benytte, avhengig av kjøreforhold og batterinivå.

Across er ifølge importøren svært godt utstyrt, med blant annet 19” aluminumsfelger, elektrisk åpning av bakluke (som også kan styres via fotsensor), varme i ratt og for/bakseter, 8-veis justerbart førersete og høyt sikkerhetsnivå for å nevne noe.

Forhåndssalget starter denne uken og leveringene starter i september 2020.

– Across blir den største bilen vi har, og man skulle nesten tro at den var laget med nordmenn i tankene. Både SUV-er og plug-in hybrider øker veldig, og jeg tror denne store familiebilen av japansk kvalitet vil matche behovene til svært mange, avslutter Havre.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: