Med RAV som utgangspunkt - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
11 bilder i galleri
Med RAV som utgangspunkt
Sist vi var borti Mitsuoka, den gøyale japanske ombyggeren med retro twist hadde han prøvd å gjøre en Corvette StingRay av en MX 5. Dagens innslag er mye mer utrolig, en kul RAV 4.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

De har kommet en lang vei, designerne hos Mitsuoka.

De startet med ganske simple Kei-modeller og lagde noe Jaguar-liknende ut av slike mini-biler.

De fikk det jo aldri til å likne, men som karikatur fungerte de glimrende.

Inntil de bygde om en MX 5 for et par år siden. Som Corvette-pastiche var den slett ikke verst

Og nå har de fjernet seg enda lenger fra røttene, nå har de bygget noe som faktisk kunne vært bygget.

De tar utgangspunkt i en RAV 4 – i hvilken oppskrift du måtte ønske, turbo eller hybrid, og det etterlater også en del av bilen intakt.

Men det er allikevel åpenbart at de har hatt kikkerten rettet mot en gammel Blazer K5. Den fronten er da ikke til å ta feil av?

For virkelig å understreke hvor de beveger seg nå har de til og med en farge som heter North Carolina Blue.

(saken fortsetter)

Men går du inn på nettsiden deres, så fortsetter det hele. Masse glad ungdom som danser omkring og er klare til å leve passe sundt i en preppy stil som er hel J.Crew – nei – ikke J.Crew det meldte oppbud i sommer. Kanskje heller J.Press.

Jacobi Press var jo den virkelige, den opprinnelig preppy, ivy league-moteskaperen. J.Press – merkevaren – ble solgt til Japan for 40 år siden og der selger de visstnok seks ganger så mye som i USA.

Så jeg satser på at denne glade ungdommen med sine amerikaniserte RAV 4-biler hoier rundt i preppy J.Press.

Selve grafikken på siden er forresten også helt genial. Imellom all neon og japanske tegn dukker stadig Daddy og Buddy opp. Akkurat slik det skal være.

Ting tyder på at Mitsuoka både kan bygge biler som treffer en nerve, og at de klarer å bygge opp alle de riktige metaverdiene rundt produktet.

Jeg klarte ikke å få med meg alle detaljer på siden deres, men det er vel som med Roadster-prosjektet. Den bilen ble dobbelt så dyr som utgangspunktet, og ble bygget i et meget begrenset opplag. 50 stykker eller noe slikt.

Av en eller annen grunn får jeg en følelse av at de har større ambisjoner med denne.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: