![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() Ingen biler uten plugg Som første norske bilimportør proklamerer Hyundai at de heretter ikke skal selge rene fossilbiler. Alt skal være elektrifisert. |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() Hyundai Motor Norway sier de nå har solgt sin siste rene fossile bil i Norge. Heretter er det kun et helelektrifisert og ladbart modellutvalg som gjelder. Hyundai har vært i front på elbiler i det norske markedet i flere år, etter introduksjonen av Ioniq Electric og Kona Electric i henholdsvis 2016 og 2018. Etter to uker av desember kniver Hyundai med Mercedes om sjetteplassen på OFV-statistikken, og ser vi isolert på elbiler er de på en klar tredjeplass. Av totalt 7256 nye Hyundai registrert hittil i år, utgjør elbilene 94,4 prosent. Av det resterende salget er ladbar hybrid den viktigste drivlinjen. På vei inn i 2021 er det helt tydelig at sistnevnte vil bli viktigere for merket neste år. – Vi står nå ved et helt sentralt veiskille for Hyundai i Norge, der vi i løpet av bare noen få måneder vil lansere en rekke attraktive og viktige modeller. I helt nye Tucson og Santa Fe får vi nå to ladbare SUV-er som er helt perfekte for det norske markedet, og i tillegg nærmer det seg lansering av den helelektriske familie-SUV-en IONIQ 5, sier administrerende direktør Thomas Rosvold i Hyundai Motor Norway. Produktnyhetene betyr at Hyundai nå får en så stor elektrifisert produktportefølje for det norske markedet at merket like godt slutter å selge fossile biler og hybrider uten ladekabel. Prislistene til Hyundai er allerede oppdatert, og alt av fossile modeller er kuttet. I løpet av få måneder vil Hyundai dermed ha et helt oppdatert, ladbart og fullelektrifisert produktutvalg som er skreddersydd for det norske markedet. Modellprogrammet blir som følger fra tidlig i 2021: Elektrisk:
Ladbar hybrid:
Hydrogenelektrisk:
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||