Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet: Ny bil til sommerferien? - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
42 bilder i galleri
Ny bil til sommerferien?
Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye E-Klasse Coupé og Cabriolet. De første bilene leveres i juni.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

De nye modellene har fått en omfattende oppdatering, og kan nå også leveres som AMG E 53 4MATIC+. Prisene starter på kr 712.000 som Coupé og kr 815.000 som Cabriolet, tilsvarende en prisoppgang på henholdsvis 50.000 og 60.000 fra utgående modeller.

– E-Klasse er selve definisjonen på Mercedes-Benz, og med de nye todørsutgavene vil vi nå kunne tilby et enda bredere spekter av modellserien. E-Klasse Coupé og Cabriolet byr på et elegant design, en mengde komfort og neste generasjons teknologi, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé og Cabriolet er typiske entusiastbiler selv om de har felles fundament med E-Klasse sedan og stasjonsvogn. På de nye modellene har stylingen blitt sportslig finpusset med et friskere utseende.

De største endringene eksteriørt finner vi i fronten hvor de nye LED-frontlysene har fått et flatere design som strekker seg gjennom den nye A-formede diamantgrillen. På bilens muskuløse bakende er det spesielt innmaten i de nye LED-baklysene vi legger merke til.

Samtidig får todørsmodellene de viktigste oppgraderingene fra de andre karosserivariantene som en del av ansiktsløftet.

Disse inkluderer elektrifiserte, og derfor mer effektive, bensin- og dieselmotorer med integrert startgenerator, nyeste generasjon kjøreassistansesystemer og infotainment-systemet MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

(saken fortsetter)

Interiøret i Coupé- og Cabriolet-utgavene kombinerer moderne stil med sportslig luksus. Materialene valgt er i høy kvalitet og fremhever bilens stilige karakter.

Setene oppfyller ifølge produsenten forventningene når det gjelder komfort, men gir samtidig utmerket støtte i dynamiske kjøresituasjoner.

Den adaptive førersetejusteringen er en spesielt intelligent funksjon. Ved å legge inn kroppshøyden på MBUX-systemet, eller via Mercedes me, beveger setet seg automatisk i en stilling som generelt passer for noen i den angitte høyden, som da bare trenger å bli finjustert av sjåføren.

Den nye E-klassen har den nyeste generasjonen av kjøreassistansesystemer. Dette gir et høyt aktivt sikkerhetsnivå hvor bilen er i stand til å reagere raskt og intelligent hvis sjåføren ikke rekker å gjøre det.

Det nye og mer intelligente rattet er en del av ansiktsløftet. Rattet har sensorer som registrerer om føreren holder i det, noe som forbedrer brukervennligheten når du kjører i semiautonomt modus.

Det er nå tilstrekkelig for sjåføren å holde i rattet slik at assistansesystemene blir informert om at vedkommende fortsatt har kontroll. Tidligere var en liten styrebevegelse nødvendig.

Hvis systemet oppdager at sjåføren ikke har hendene på rattet i en viss periode, startes en advarselskaskade som til slutt aktiverer nødbremseassistenten hvis sjåføren fortsetter å være inaktiv.

(saken fortsetter)

Som standard kommer E-Klasse med Active Brake Assist, som i mange situasjoner er i stand til å bruke autonom bremsing for å forhindre en kollisjon, eller redusere alvorlighetsgraden.

De nye modellene er utstyrt med MBUX infotainment-systemet. Som standard inkluderer det to store 10,25-tommers skjermer arrangert side om side for et widescreen-utseende.

Elektrifiseringen tar enda et stort skritt fremover med den oppgraderte E-klassen. De nye to-dørs modellene vil kunne leveres med flere motoralternativer hvor mange av de er utstyrt med et 48 volt system og en integrert startgenerator.

Dette bidrar til at en ekstra kraft, kjent som EQ Boost, er tilgjengelig helt fra start, og kan levere inntil 14 hk og 150 Nm ekstra ved behov.

Det samme systemet bidrar også til å redusere utslipp og forbruk takket være regenerering og muligheten til å "glide" med avslått motor. Den systematiske elektrifiseringen av motorene er en viktig faktor i energieffektivitet og et bevis på selskapets fremtidsrettede strategi.

Mercedes-AMG fortsetter systematisk å styrke merkevareidentiteten med nye E 53 4MATIC + Coupé og Cabriolet.

Den elektrifiserte 3,0-liters motoren gir en ytelse på 435 hk og et dreiemoment på 520 Nm. EQ Boost systemet gir ytterligere 22 hestekrefter sammen med et dreiemoment på 250 Nm i kortvarige øyeblikk.

Motoren har dobbel turboladning via en tradisjonell turbolader som går på eksos, og en elektrisk tilleggskompressor. Andre høydepunkter i de nye modellene inkluderer AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-girkassen og det fullt variable firehjulsdrift-systemet AMG Performance 4MATIC+.

Priser og tekniske data

Coupé

 

 

 

 

 

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

712.000

770.000

1.113.000

749.000

934.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,6 s

7,7 s

4.4 s

7,6 s

5,3 s

Toppfart (km/t)

237

231

250 (270 med AMG Drivers package)

239

250

Blandet forbruk (l/100 km)

 7,2

 7,6

 9,3

 5,6

 6,7

Blandet CO2-utslipp (g/km)

165-181

173-199

187-213

148-175

176-195

 

Cabriolet

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

815.000

871.000

1.269.000

836.000

1.025.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,9 s

8,0 s

4.6 s

7,9 s

5,4 s

Toppfart (km/t)

234

230

250 (270 med AMG Drivers package)

234

250

Blandet forbruk (l/100 km)*

 7,6

 7,9

 9,5

 5,8

 6,9

Blandet CO2-utslipp (g/km)*

173-190

180-202

216-222

153-177

180-198

* = verdier oppgitt etter WLTP

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: