![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() Nok en kinesisk utfordrer er klar for det norske markedet. BYD Tang er helelektrisk SUV med kombinasjonen 7 seter, firehjulsdrift og lang rekkevidde. Les vår forhåndsomtale av bilen her Den elektriske nyheten er første personbil fra BYD på det norske markedet. BYD skal markedsføres og selges gjennom RSAs nettverk, som består av over 40 forhandlere. Du finner oversikt over forhandlerne her. BYD Tang kommer med det importøren definerer som et skyhøyt utstyrsnivå, samt det siste innen teknologi og design. Tang leveres med en batteripakke på 86,4 kWt som ifølge produsenten gir rekkevidde på opptil 505 kilometer basert på den utdaterte NEDC-syklusen (som fortsatt benyttes i Kina). Vi får ikke oppgitt data basert på WLTP-syklusen som er den nye standarden, men regn med at den ligger minst 20 prosent lavere. Det mangler også detaljert informasjon om ladehastighet, men BYD oppgir at man lader batteriet fra 30 til 80 prosent på en halv time. Sju seter og eksklusivt interiør Ifølge BYD vil kombinasjonen av et høyt teknologinivå, syv seter, en omfattende utstyrsliste og en konkurransedyktig pris gjøre den til et svært attraktivt alternativ for norske familier. Setene er utført i brunt skinn med «vaffelmønster», og de er både ventilerte og oppvarmede for å gi mest mulig komfort for fører og forsetepassasjer. Et stort panorama glasstak sørger for mye naturlig lys i kupeen, og LED-belysning som kan justeres i 31 forskjellige fargetoner sørger for behagelig belysning når mørket senker seg. Hi-tech – Før vi har startet lanseringsaktiviteter har vi allerede forhåndsolgt omkring 400 biler, og nå med syv seter som standard er vi enda mer overbevist om at dette er den perfekte elektriske SUV-en for det norske elbil-markedet, sier Simen Wøien Christensen, salgssjef i BYD Norge. BYD benytter en innovativ batteriteknologi med betegnelse Blade som er lettere og mer robust enn andre elbil-batterier, og tar teknologien innen elbil-batteriteknologi et skritt lenger. Produksjon og forhandlernettverk Produksjonen av 2021-modellen av Tang starter i andre kvartal 2021, og første levering til norske kunder er forventet på sensommeren. Pris vil være fra 599.900 kroner inkludert Executive-pack og syv seter. – Selv om det har vært en utfordrende tid for personbilsektoren, er vi ekstremt begeistret over de meget positive tilbakemeldingene vi har fått på BYD Tang, sier BYD Europas administrerende direktør, Isbrand Ho. – Det er tydelig at denne stilige, elektriske bilen bringer en ny dynamikk til det norske SUV-markedet. Kombinasjonen av svært gode kjøreegenskaper og praktiske familiebil-egenskaper, gjør det til et svært attraktivt alternativ i familiebil-markedet, legger han til.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||