![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Shanghai 2021 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() – Vi har ambisjoner, sier kommersiell direktør Dag Asbjørnsen og henviser til dagens MG-avduking: SUV-en Marvel R Electric og stasjonsvognen MG5 Electric. – Vi ser for oss på årsbasis å selge 2000 Marvel R og 1500 til 2000 MG5 Electric, fortsetter Asbjørnsen. Disse kommer i tillegg til nylig lanserte ladehybride EHS. Videre ligger salgstempoet på populære MG ZS for tiden på et årsvolum rundt 3000 biler. I sum kan dette i dagens marked gjøre MG til et betydelig bilmerke i Norge med samlet årsvolum 7-8000 biler, det dobbelte av hva de solgte i fjor. Marvel R Electric Med drift på alle hjul yter bilen 288 hk, men har hele 665 Nm i moment. Det enorme momentet er med på å flytte bilen fra stillestående til 100 km/t på 4,9 sekunder og til 50 km/t tar det bare 1,8 sekunder. Toppfart begrenset til 200 km/t er av mer teoretisk interesse. 357 liter bagasjerom Vel så viktig som alle de fysiske målene er rekkevidden som oppgis til drøyt 400 WLTP-kilometer. Marvel R lades hjemme med inntil 11 kW, men MG har så langt ikke oppgitt DC-ladefarten ute på landeveien. Dog antyder de hurtiglading inntil 80 prosent batterikapasitet på 30 minutter under ideelle temperaturforhold. Innvendig har MG kopiert Tesla i å dashbordmontere en vertikalskjerm på hele 19,4 tommer. Stasjonsvogn MG5 skal være verdens første elektriske stasjonsvogn, trekker på forhjulene, laster 578 liter bagasje som øker til 1456 liter konfigurert som toseter. 4,54 meter lang er dette en såkalt C-klasse bil, ikke ulik eksempelvis Skoda Octavia, Ford Focus og Kia Ceed i størrelse. 184 hestekrefter La oss legge til at MG5 trekker 500 kilo etter seg og laster 75 kg på taket. Heller ikke for MG5 er DC-ladefarten oppgitt, men i likhet med Marvel R lader den inntil 11 kW hjemme og inntil 80 prosent på en halvtime ved hurtiglading. Prisene er ikke klare ennå, men 299.000 kroner for MG5 stasjonsvogn og 399.000 kroner for Marvel R er vårt tips. Dette er Marvel R Electric:
Og dette er MG5 Electric:
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||