Volkswagen T-Roc: Oppdatert T-Roc - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
7 bilder i galleri
Oppdatert T-Roc
Volkswagen foretar en midtlivs-oppdatering av T-Roc, men drivlinjene forblir konvensjonelle uten elektrifisering.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Selv om tre av fire nye Volkswagen som selges i Norge er elbiler, er T-Roc fortsatt en modell som selger bra her. Ifølge OFV er det hittil i år registrert 636 nye T-Roc på norske skilter, fordelt med 419 dieselbiler og 217 som går på bensin.

På verdensbasis er det ifølge Volkswagen solgt en million eksemplarer av T-Roc siden lanseringen i 2017, så den er en viktig modell også på konsernbasis.

Nå lanseres en oppgradert versjon som er klar for salg i januar.

– Det er et stort løft vi nå kan presentere for T-Roc. Nå får vi en T-Roc som fremstår enda mer moderne designmessig. Her er det lagt ned et godt stykke arbeid for å gi bilen et solid og fremtidsrettet løft, når det gjelder både design og teknologi, sier Harald Eibak-Edvardsen, direktør for Volkswagen Norge i Harald A. Møller AS.

I Norge blir nye T-Roc tilgjengelig i fire utgaver, hvor av tre er med firehjulstrekk:

  • 150 TSI DSGLife & Style
  • 190 TSI 4MOTION DSGStyle & R-Line
  • 150 TDI 4MOTION DSGStyle & R-Line
  • 300 TSI 4MOTION DSGR

Flere touchmuligheter
Innvendig har det nye instrumentpanelet fått et moderne utseende, hvor myke materialer gir en forbedret kvalitetsfølelse.

Infotainmentsskjermen i den nye T-Roc er også blitt oppgradert og mer moderne. Skjermen er erstattet med et «nettbrett» med flere touchfunksjoner.

Blant annet kan klimaanlegget styres med noen enkle og forsiktige trykk på skjermen. Et nytt multifunksjonsratt gjør ifølge VW betjeningen mer intuitiv.

Nye assistentsystemer
Bilen har flere nye assistentsystemer, både som standard og som tilvalg. Mange av disse har tidligere bare vært tilgjengelig i større og dyrere biler som Tiguan og Passat.

Standardutstyret inkluderer «Front Assist» og «Lane Assist», mens nye funksjoner er inkludert i «IQ.DRIVE Travel Assist» og den prediktive cruisekontrollen (ACC).

Det betyr at bilen kan «lese» ditt vante kjøremønster og gi deg instruksjoner deretter. Det gir deg som bilfører ekstra komfort og en bedre og tryggere kjøretur.

Bedre lys
Også utvendig har bilen fått et mer moderne uteseende.

Den største oppgraderingen i eksteriøret er at fronten er utsmykket med nye LED-lys og LED-stripe i grillen, samt redesignede LED-baklykter med dynamiske blinklys som blir standard for T-Roc.

Nye lakkfarger og redesignede aluminiumsfelger fra 17 til 19 tommer fullfører oppfriskningen av utseendet. En ny R-line-pakke, som har mange av de sportslige stilelementene fra T-Roc R, kan velges for en ekstra sporty utstråling.

Bilene leveres med et standard bagasjerom på 445 liter. Legger du ned baksetene får du 1290 liter bagasjeplass, som dekker de flestes behov for korte og lengre utflukter.

– Vi planlegger å åpne for forhåndssalg i januar 2022, og de første kundebilene forventes til Norge våren 2022, røper Edvardsen-Eibak.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: