Toyota C-HR: Litt tøffere - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
9 bilder i galleri
Litt tøffere
PRØVEKJØRT: Legg til bokstavene GR, og du har Toyotas tøffeste C-HR.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet BilAutofil (1996-2022).

Twitter RSS
bsgif

Først publisert i Bladet BilAutofil nummer 6/7-2021.

Med 184 hk fra en to-liter, 225/45 på 19 tommer store felger, Gazoo Racing-emblem godt synlig på hekkluka, svart taktrekk og spesielt tilpassede seter, oser det litt mer sportslighet av C-HR, kompaktbilen Toyota gjerne vil skal framstå som SUV fordi den er 1,56 meter høy og konstruert mer for å sette seg inn enn ned i.

GR-emblemet alene gjør ingen sportsbil ut av C-HR, men de små designgrepene forlenger i det minste livet til en bilmodell som i utgangspunktet er på hell etter seks år og nær 12.000 solgte eksemplarer i Norge.

Så populær har C-HR vært for Toyota, at bare Rav4 og Yaris har solgt bedre i perioden.

Toyota har i C-HRs livssyklus gjort minimale endringer med det spesielle utseendet, og fortsatt er utsikten fra baksetet omtrent som å se ut gjennom skyteskåret på en kanonstilling.

Så GR-pakken gjør bilen først og fremst tøffere for dem som tilbringer tiden bak rattet og i passasjersetet foran.

Med unntak av innstegsmodellpakken, kan C-HR-kjøperne velge mellom 1,8/122 hk og 2,0 liter/184 hk. Jeg er ikke i tvil om motorvalget.

Den største motoren, den er naturligvis hybrid som de fleste andre motorpakker fra Toyota, løfter bilens underholdningsverdi. Men akkurat det ser ikke ut til å bite på C-HR-kundene, som så langt har valgt motor med lommeboka, hvilket betyr at panseret på ni av ti C-HR skjuler den minste kraftpakken.

Tidligere kunne C-HR kjøpes med vanlig bensinmotor og firehjulsdrift. Den kombinasjonen er for lengst historie, og hybrid 4x4-løsning á la Prius eller Rav4 står ikke på C-HR-programmet.

GR-pakken til den minste motoren koster 21.800 kroner og er neppe verdt prisen, mens pristillegget med største motor ikke er høyere enn 11.900 kroner og verdt hver krone.

VI SYNES
GR gjør C-HR tøffere, er verdt pristillegget med den største motoren, men neppe med den minste.

Toyota C-HR GR Sport
Motor: 1987 ccm, R4, bensin
Effekt/moment: 152 hk/190 Nm
Elmotor: 109 hk
Samlet effekt: 184 hk
Drivlinje: 1A, CVT
0-100 km/t: 8,2 sek
Toppfart: 180 km/t
Forbruk: 0,52 l/mil
Energiforbruk: 45,14 kWt
CO2/NOx:  119 g/km - 4,9 mg/km
Mål LxBxH: 440/180/156 cm
Akselavstand: 264 cm
Bakkeklaring: 14,2 cm
Bagasjerom: 358 - 1102 liter
Egenvekt: 1485 kg
Tilhengervekt: 725 kg
Pris fra: Kr. 410 600
Pris testbil: Kr. 452 200
Garanti: 5 år/200 000 km
Miljøklasse: C
Euro NCAP 5 stjerner (2017)

OBS! 
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: