Citroën : Trenger Citroën nok en crossover? - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img
1 bilder i galleri
Trenger Citroën nok en crossover?
RENDERING: Vår illustratør har lekt med tanken, og her er hans forslag til en ny brobygger i Citroëns SUV-familie.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet BilAutofil (1996-2022).

Twitter RSS
bsgif

Da Citroën lanserte sin nye C4 i 2020 valgte de en løsning som skiller seg ut fra de fleste modeller i C-segmentet – også kjent som Golf-klassen.

Riktignok er C4 en kombikupe med fire dører og stor bakluke, men den har litt ekstra bakkeklaring og detaljer vi forbinder med SUV-er, som plastbeskyttelse i kontrastfarge i nedre regioner og rundt skjermene samt air-bumps.

Hos oss er den meget populær som elbil – hele 1738 slike ble ifølge OFV registrert på norske skilter i løpet av 2021 – noe som gjør den til merkets mest solgte modell.

Så spørs det da om en ny variant på C4 kan tette en nisje i markedet – mellom nylig oppgraderte C3 Aircross og storebror C5 Aircross

Det har i alle fall trigget vår illustratør til å lage en rendering av hvordan en slik bil kan se ut og han har døpt den C4 SportyCross.

Les også: Nye Citroën-modeller i støpeskjeen

Franske medier er delte i synet på en slik modell, og Citroën holder selvsagt kortene tett til brystet. Vi har heller ikke sett noen kamuflert prototyp på test, så om modellen skal lanseres skjer det neppe i nærmeste fremtid.

Vår rendering viser i alle fall en bil som er høyere enn den eksisterende C4, med mer muskuløse skjermer med plastdekor og kontrastfarger. Taket er mer konvensjonelt SUV-aktig for å gi mer plass i baksetet og bagasjerommet enn den ordinære C4 gjør.

Om den skulle realiseres vil bilen trolig dele plattform med dagens C4 slik at den også ville komme som elbil, og denne ville selvsagt være mest aktuell for Norge hvor kompakte el-SUV-er virkelig er i vinden.

Den ville utvilsomt gitt et løft for C4-salget og fungere som en indirekte erstatning for utgåtte C4 Cactus og C4 SpaceTourer.

Og den ville kunne tette nisjen mellom C5 Aircross med en lenge på 451 cm og C3 Aircross som måler 415 cm.

Vi får bare vente og se hva Citroën beslutter.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: