-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Amarok kommer tilbake
Det er ikke SÅ lenge siden den siste nye Amaroken fikk skilt på seg i Norge. I september skjedde det, så det er kanskje litt tidlig å snakke om en «Jeg kommer tilbake» kampanje. Men det er den VW starter nå.
Har vi ikke alltid visst at Amarok skulle komme tilbake i en ny utgave? Det var lenge budskapet fra Hannover, selv før den gamle utgaven ble avsluttet.
Nå er budskapet her igjen, i en litt underlig form. En to siders pressemelding er så å si uten harde fakta, bortsett fra at Amarok i ny versjon skal produseres, først i Sør Afrika, fra en gang i 2022 og da bli tilgjengelig ‘på de første, få markedene’.
I Europa vil det bli mulig å bestille bilen fra sent i 2022.
For øvrig får vi vite at den gamle, som også ble produsert i Hannover og i Argentina, har solgt i 800.000 eksemplarer i de årene den har blitt produsert (Det er det F-Serien gjør på ett år).
Dessuten har Amaroken blitt benyttet til naturforvaltning i Sør Afrika siden 2011 – uten at det påstås at det er grunnen til at den skal produseres i Silverton, S.A. At dette er Fords fabrikk hadde kanskje vært en interessant informasjon i tillegg, men den er ikke med i pressemeldingen.
For øvrig forteller Dr. Lars Krause, styremedlem med ansvar for salg og marketing hos Volkswagen Commercial Vehicles, blant annet at den har et fullstendig nytt utseende inni og ute, at den byr på enda mer utstyr og at den har innovasjoner som har vært sett før i dette segmentet.
Albert-Johann Kirzinger, sjef for design hos VW Commercial, føyer til at bilen har VW DNA tvers igjennom og imponerer ved å se ut som den har skutt ut brystkassa!
Her bør det kanskje også føyes til at all denne VW DNA’en kommer på toppen av en bil som egentlig er Fords nye Ranger, utviklet i fellesskap av de to produsentene. Og at Ford har investert innpå £ 800 millioner or at Silverton-fabrikken skal kunne bygge de to modellene side om side.
Kapasiteten blir 200.000 biler per år.