Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio
Novitec Tridente GranCabrio

Novitec foredler Maserati

Maseartis GranCabrio er blant de raskeste åpne firesetere som kan kjøpes. Her er løsningen for dem som aldri får nok.

Publisert Sist oppdatert

En cabriolet med 4,7-liters V8 på 440 hester, er mer enn de fleste av oss kan drømme om. Men for noen blir det aldri nok, og da kan man for eksempel kontakte Novitec Tridente i tyske Stetten, som er eksperter på foredling av Maseratis sportsbiler.

Ved å montere kompressor og endre ”mappingen” til motoren, henter de ut hele 590 hester ved 7300 omdreininger – 150 mer enn i originalen.

Men du må ikke opp på toppen av turtallsregisteret for å få frem ekstra skyv. Maks dreiemoment er på 572 Newtonmeter ved 5400 omdreininger, opp fra de opprinnelige 490 Nm.

Dermed loves vi en null-til-hundre på 4,5 sekunder og toppfart på 301 km/t – opp fra 283 km/t.

For motortrimmingen tar Novitec snaue 20.000 euro, men de anbefaler at du også tar med deres egne eksosanlegg i rustfritt stål med fire enderør, hvert med en åpning på 90 mm.

Fra førersetet kan du da tilpasse lydbilde, enten du vil ha det herlig sportslig, eller mer aggressivt som i en racerbil.

Novitec Tridante har også utviklet en del aerodynamiske detaljer til Maserati GranCabrio i karbonfiber. Disse kan leveres med klarlakk eller lakkert i bilens farge.

Selvsagt har de også egne felger, 21-tommer foran og 22-tommere bak. Disse kan leveres i den fargen kunden ønsker, eller kledd med karbonfiber. På felgene sitter Pirelli P Zero dekk, 255/30 ZR21 foran og 315/25 ZR22 bak.

Og når du først er i gang med modifiseringen av det som i utgangspunktet er en meget eksklusiv cabriolet, tar du vel like gjerne med Novitecs sportshjuloppheng også.

Den gir mulighet for å heve fronten med 40 mm når du skal passere fartshumper eller kjøre i parkeringshus.

Når det gjelder interiør tilbyr tuningfirmaet skreddersøm med utsøkte materialer, som fineste skinn, Alcantara og hva du eller måtte ønske.

Powered by Labrador CMS