-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Chrysler PT Cruiser Cabrio
Priser enda stivere enn rammen kan gjøre Mexico-bygde Chrysler PT Cruiser cabriolet til en sjeldenhet på norske veier.
Først publisert i BIL 3 - 2004
Salget av Chrysler PT Cruiser har aldri tatt av her på berget. For folk flest er den for spesiell. Nå forsøker Chrysler å forlenge den retro-inspirerte bilens liv med en cabriolet, og rent visuelt og kjøremessig fungerer forsøket greit. Selv om du ute på svingete landeveier merker at taket er kappet av, holder rammestivheten til kjøreglede i timevis.
Problemet ligger først og fremst i motoriseringen – tung bil med 2,4 liter sylindervolum og 150 hk i basisutgaven får norske avgiftsmyndigheter til å klappe av entusiasme. Her lukter startpris nærmere 400.000 kroner innen bilen når norsk jord. Pluss på 70 hk i GT-utgaven med turbo, og nye 70.000 kroner renner inn i statskassa. Derfor forblir PT Cruiser et sjeldent syn på norske veier, fortsatt forbeholdt de som vil ha noe spesielt, og gjerne eksponere nettopp det. Eller kanskje en godbit for samlere?
Chrysler har valgt å bygge inn noe så sjeldent som veltebøyle. Nesten ingen gjør det lenger, og Chrysler unnskylder seg med at bøylen også fungerer som vindavviser. Vel, den faste bøylen koster sikkert langt mindre i produksjon enn avanserte hodestøtter som spretter opp ved rundvelt. Som vindavviser fungerer bøylen dårlig, og det rommelige baksetet arter seg som en vindmaskin med taket nede. Derimot: Med taket på har PT Cruiser fullverdig bakseteplass og kan derfor innta rollen som et brukbart familiebilkompromiss. Baksetet klappes sammen for mer fleksibel utnyttelse av bagasjeplassen i bilen.
Chrysler PT Cruiser Cabrio:
Pris, fra: ca. kr. 400.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 81 kW (150 hk) v/5100 o/min. Dreiemoment: 220 Nm v/4000 o/min.
Mål: Lengde: 429 cm. Bredde: 170 cm. Høyde: 154 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Dekk: 205/55R16.