-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Buicks nye enklave
Hvorfor kaller man en bil for Enclave – uansett hvor mye crossover den er? De eneste som kan forbinde noe positivt med en enklave, er de som ikke vet hva det betyr.
Og det vet selvfølgelig du: et landområde som er skilt fra resten av nasjonen for øvrig og som på alle kanter er omgitt av en annen stat. Øst-Berlin var vel en slags enklave? Det kan forresten også bety et boligområde uten gjennomgangstrafikk – heller ikke ønskedrømmen for en bilprodusent.
Men nå heter altså den nye luksus-SUVen fra Buick Enclave. Og det er fare for at den kommer til å hete det i produksjonssammenheng også. For uansett hva som ble sagt ved årets mest bizzare Detroit-intro (Eames stoler, Les Paul gitarer og Cannondale sykler var av en eller annen grunn innblandet, sammen med romantisk kledde faunaktige kvinner. Meget Underlig.) er dette en kommende produksjonsmodell.
Den befinner seg i den samme slekten som GMC Acadia og Saturn Outlook (og kanskje en Saab, nå som Subaru ikke er Ukens Smak lenger?). Vi snakker om en SUV av de ikke aller største, seks personer, men masse luksus, og vi snakker om en glimrende V6-motor som du vel foreløpig bare kan oppleve i Cadillac.
Som man vil se bildene er det gjort et par grep for å få oss til å forstå at dette virkelig er en Buick. Fossefall-grillen og koøyene langs siden av panseret, gode og gjenkjennbare Buick-signaler.
Ellers er denne konseptmodellen full av nydelige materialer, førsteklasses håndverk og masse såkalt avansert teknologi. Som for eksempel gir deg muligheter til å avspille fire forskjellige DVD-program samtidig. Men vi snakker fremdeles om en bil, og ikke en hjemmekino-sentral.
Fra den tekniske avdelingen kan vi bringe deg 3,6 liters V6 på 270 hk, seks trinns automat og firehjulsdrift, alle fire uavhengig opphengt og 21-tommers hjul. Hva angår geografien så måler den 513 x 200 x 180 cm og sitter på 203 cm akselavstand. Plattformen den bygges på heter Lambda.
Rutetidene forteller at denne vil komme i salg tidlig i 2007 som en 2008-modell, og at den skal erstatte Rainier og Rendezvous.