Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Gallardo Spyder

Lamborghini Gallardo Spyder

Vi hadde Lamborghini’en til rådighet bare første dag, da det var regn mesteparten av dagen. Med konstant firehjulsdrift var ikke det så farlig, men det er tross alt snakk om en bil til rundt 2,7 millioner kroner dersom man skal ha den på norske skilt.

Publisert Sist oppdatert

Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk

Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!

Og denne italieneren ser virkelig dyr og eksotisk ut, med utpreget sportsbilform, nydelig orange skinninteriør, og herlige detaljer overalt utvendig og innvendig.

V10-motoren foretrekker å jobbe på høye turtall, men da er den også fantastisk. Man blir belønnet med en øredøvende symfoni av motor- og eksoslyd, hissig og vakker på en gang.

Gearkassa er litt kranglete, i alle fall for effektiv kjøring på en såpass svingete bane. Firehjulsdriften er sportslig satt opp, og man har fenomenalt grep gjennom svingene.

Styringen er så direkte at det føles som man kan treffe idealsporet på millimeteren. Men den er tung på rattet, og det samme med pedalene.

Vi er fulle av beundring når det gjelder den åpne Lamborghini’ens evner, men de kom ikke helt til sin rett på banen.

På en solfylt dag med lett trafikkerte landeveier ville den nok vært mer hjemme.

Motor: V10, 4961 ccm
Effekt: 520 hk v/4500 o/min, 510 Nm v/4500 o/min
0-100 km/t: 4,3 sek
Toppfart: 314 km/t
Vekt/effekt: 1550 kg/520 hk = 3,0
Rundetid: 1:12,7 sek
Pris: ca. kr 2.700.000

- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider

Powered by Labrador CMS