-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ladas Fremtid
Lada innbød designstudenter til å tegne Ladas Fremtid. C-Cross er et av resultatene.
Konkurransebil
Ladde hadde en kjempestand på bilutstillingen i Moskva. Det vil si: de hadde to, for første gang var AutoVAZ Sport representert på en egen, separat stand. Der så man både WTCC-biler og rallybiler tilpasset Super 1600 gruppen.
Men den mest interessante var allikevel C-Cross på Ladas produksjonsbil-stand. Interessant, ikke minst fordi den så nesten produksjonsklar ut.
70 unge designstudenter deltok i en konkurranse om å tegne fremtidens Lada, og dette forslaget vant og er altså fremstilt i full skala og med produksjons-nær oppbygging.
Nå har jeg bare sett den på de samme bildene som dere ser nå, men den virker meget kompetent med sitt tydelige kilepreg.
Hekken er markert, men fronten er kanskje litt veik. Jeg ser ikke bort fra at vi kommer til å høre mer fra den unge designeren når han blir ferdig ved Stroganov-Universitetet i Moskva. Vladimir Filatov er et navn jeg kommer til å lagre.
Rimelig
Bilen dekker en flate på 441 x 181 cm, det vil si omtrent det samme som en Tiguan.
Men dersom den vekten som er oppgitt vil gjelde når den kommer i produksjon også: 1.370 kg, er det oppsiktsvekkende. Det er 300 kg under Folkevognen. Men vi kan vel i hvert fall gå ut fra at utstyrsnivået ikke er det samme.
Russerne snakker om en pris på 450.000 rubler, det vil si omtrent 12.500 Euro, selv om de reserverer seg og snakker om inflasjonsavhengig pristilpassing.
Det som selvfølgelig er mest spennende er om denne kommer i produksjon. Det er jo ganske mange Lada-modeller vi har ventet forgjeves på.