-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Russisk Revolusjon
Lada var i Paris. Og viste en ny racerbil. Revolution 3.
Stadig bedre
Hver gang jeg setter meg inn i en Lada dukker det opp helt påfallende forbedringer. Man ser og kjenner at materialene blir bedre og sitter bedre sammen, og man ser på for eksempel skjøtene på karosseriet og lakkoverflatene hvordan man tar i bruk stadig mer av det aller nyeste fra verdens (først og fremst tysk) verktøyindustri.
Men her skal vi la Lada 1117, 2170 og 2172 ligge (hvorfor i all verden fortsetter de å bruke denne planstyringsnummereringen som modellnavn?), selv om de er nye og fortjener oppmerksomhet. For her skal vi ta oss av flærret.
Lada har vist ferdige rallybiler og uferdige sportsbildrømmer før de. Og denne virket heller ikke helt ferdig, men på den annen side har vel aldri finishen vært maksimal på en bil ment for seriøs banebruk – og denne er det.
Baneklar
Det er en lukket toseter med midtmotor, og siden de sier at denne skal kunne brukes i Ladas en-merke racing-serie som de kalle Revolution, er det mye som tyder på at denne skal i produksjon. Og da heter den Revolution 3.
Konstruksjonen er ganske tøff, gitterrørramme som på en gammel Lotus. Plastic-panelene hektes utenpå og skaper et tilsynelatende effektivt skall rund de to om bord som befinner seg inne i en skikkelig racingmiljø med bøyle og lettvektsseter og firepunktere og god instrumentering.
Alvoret kommer fra en toliters Renault-motor som her yter 245 hester ved hjelp av en gedigen turbo.
Vekten er ikke så gal, så vidt over et tonn, og da snakker konstruktørene om mindre enn seks sekunder til hundre, og tohundreogfemti som topp.
Det ble ikke sagt, men sekstrinnskassa og firehjulsdriftsystemet kommer nok også fra Renault. En av Ladas mange internasjonale samarbeidspartnere.
Lada er for øvrig en fabrikk som i år er på full fart mot en produksjon på 800.000 biler igjen.