Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS
Buick Regal GS

Fra OPC til Buick

Regal er en Opel Insignia kledd ut som en Buick. Her er utgaven som skal få adrenalinet til å bruse.

Publisert Sist oppdatert

Nå blir ikke Buick-utgaven like ekstrem som den fra Opel OPC. I stedet for en 2,8-liters V6 har dem amerikanske utgaven – utypisk nok – en 2,0-liters firer. Med turbo yter denne 255 hk og har et dreiemoment på 400 Nm.

SE: Opel Insignia OPC

Glem automatgir – her må selv amerikanere finne seg i å bruke spaken mellom setene for å velge ett av de seks trinnene. Og foretas skiftene kjapt nok, skal null til hundre gå unna på snaue seks sekunder.

Firehjulsdrift og differensialbrems skal sørge for effektivt å overføre musklene til asfalten fra Regal GS showmobilen.

LUKSUSBIL: Her er Buick LaCrosse

Eksteriør og interiør er utstyrt med sporty detaljer som 20-tommers spesialfelger og seter fra Recaro. Bakkeklaringen er redusert og Bridgestone-dekkene er klare for høye hastigheter.

Selv om Buick Regal GS (for Gran Sport) presenteres som et rent konsept, er det nok gode muligheter for at GM setter den i produksjon. Det går neppe lang tid før vi får det bekreftet.

Powered by Labrador CMS