![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() MED NYE BILDER Den gedigne konseptbilen med en lengde på 5,3 meter, en bredde på 2m og en høyde på 1,4m er en plugg-inn hybrid. Dermed kan den skryte av CO2-utslipp på 70 g/km målt etter syklusen for plugg-inn hybrider. Den har Citroëns geniale Hydractive fjæring som antyder komfort i det øvre sjiktet. Bak sitter en aktiv spoiler som reiser seg opp for å gjøre jobben i høyere hastigheter. Forbrenningsmotoren i Metropolis er en 2,0-liters V6 bensinmotor, koblet til en dobbeltclutch girkasse. I lave hastigheter kjører bilen utslippsfritt med den elektriske motoren som kontinuerlig yter 40 kW (55 hk) og har en maks effekt på 70 kW (95 hk) Under normale hastigheter på landevei yter bensinmotoren 200 kW (272 hk) og har et maks dreiemoment på 375 Newtonmeter. Når behovet melder seg for ekstra krefter, kombineres de to motorene for å levere 345 kW (460 hk) og 430 Nm. Citroën har vært representert i Kina i 20 år, og landet er deres nest største marked utenfor Europa.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||