-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Retro PT Cruiser blir virkelig retro
Da Chrysler introduserte sin PT Cruiser i 2001, var den en sensasjon. Frem til da hadde retro-trynene måttet holde seg til VW Beetle, nå var det en helt ny, amerikansk verden som åpnet seg for dem.
Det var i virkeligheten den nye Neon. Ganske dristig design i forhold til den opprinnelige, den var jo ganske progressiv. Det var ikke denne.
Men reaksjonene på konseptbilene som hadde gått forut for denne, Espresso i 1994, CCV i 1997 og spesielt Pronto Cruizer som vi møtte på Geneve-utstillingen i 1998, var slik at Bryan Nesbitt, prosjektets sjefdesigner, visste nøyaktig hva han måtte gjøre.
Og det gjorde han, da PT Cruiser ble vist i Genève i 1999, var dette den mest street smarte bilen i verden, og Nesbitt ble øyeblikkelig løftet over til prestisjejobben som sjefdesigner for Cadillac.
Siden har vi ikke hørt så meget til ham. Etter en periode hos Opel, der han også gjorde en del Saab, er han nå blitt sjef hos Cadillac.
Bilen selv skjedde det ikke så mye med. Et par overhalinger har den hatt i disse årene, blant annet har den dukket opp som en cabriolet. Men for noen år siden stoppet all investering i denne modellen og egentlig skulle den tas ut av listene og ned av samlebåndet i fjor.
Men da italienerne rykket inn etter Det Store Chrysler Chrashet, fant de ut at de trengte produkter, så PT Cruiser fikk leve ett år til.
Nå er det slutt. Toluca-fabrikken (Mexico) skal bygges helt om, og da blir det ikke lenger plass for dette retro-ikonet. Men ironisk nok er det en ennå retroere som skal dens plass.
Nå skal Fiat 500 inn på det amerikanske markedet senere i år, så det med å kaste et designerblikk over skulderen, er i hvert fall noe man fortsetter med.