-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Svensker i pluss
Både SAAB og Königsegg tjente penger i fjor. I hvert fall på papiret.
Hos Dagens Industri, eller rettere sagt, di.se, kan vi lese at både Königsegg, som så gjerne ville kjøpe SAAB, og SAAB selv, gikk med overskudd i fjor.
Königseggs resultater for 2009 er veldig spennende. Når de forteller om 3,1 millioner i pluss, betyr det at de har klart å legge bak seg noen veldig tunge år, og kanskje endelig er på vei inn i De Svarte Talls verden.
Mellom 2005 og 2008 var selskapets samlede tap ca. 70 millioner SEK, forteller di.se. Når man ser på fjorårets positive resultat, må man også ta med i betraktning at det mislykkede oppkjøpsforsøket av SAAB kostet dyrt.
Riktignok ikke så meget som de 80 millionene som ble antydet tidligere i år, men 3,4 millioner, slik det står i årsrapporten, er jommen penger det også.
Men uten slike utgifter i år, og med fullt fokus på bilen igjen, og ingen distraksjoner av typen SAAB, burde 2010 kunne bli et enda bedre år.
SAAB
Når vi snakker om tap er Königsegg smågutter i forhold til SAAB. Egentlig skulle SAAB gått 5,5 milliarder baklengs i fjor, forteller nettstedet, dersom det ikke hadde vært for et par ekstraordinære – meget ekstraordinære – forhold.
Man solgte 38.756 nye biler, en nedgang fra 2008-tallet på litt over 93.000 biler. Dermed raste inntektene med 61 prosent, til litt over 6 milliarder. Men allikevel ender 2009-bøkene med 3,9 milliarder i pluss på bunnlinjen.
Det man har kunnet føre til ekstra inntekt, forteller di.se, er akkorden, som gjorde at man kunne bokføre 8,2 milliarder på inntektssiden i resultatregnskapet.
Dessuten solgte man produksjonsutstyr til BAIC i Kina for 1,2 milliarder. Dermed ble det hele snudd til første pluss på - gudene vet – hvor mange år.
Det er for øvrig verd å nevne at SAAB- (og Spyker-) sjefen, Victor Muller, har sendt ut en uvanlig pressemelding der han forteller at Dagens Industri er en del av pressen han og SAAB ikke vil ha noe mer med å gjøre.
Avisen har visstnok vært kritisk og, i følge Muller, kommet med spekulasjoner.