-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lang, lang rekke – Cadillacs
Det er for ille at Nederland skal ha verdensrekord i antall Cadillacs i en parade sier de i Barton, en liten by i Vermont som nå feirer deres bysbarn, Cadillacs skaper.
Barton, du finner den nesten ikke på kartet med sine mindre enn 2000 innbyggere, vil nå ta tilbake en flau verdensrekord fra Nederland.
En rekke entusiaster i det flate landet klarte nemlig å samle 102 Cadillacs i en parade, der de hadde innkalt Guinness Book of World Records. Så nå er det Den Gamle Verden som sitter med denne prestisjetunge Cadillac-rekorden.
Det vil Barton ha en endring på, og det er vel naturlig å bruke en feiring av Henry M. Leland til å hente enda flere biler dit.
Det er ingen runde år, verken for Leland eller for Cadillac eller Lincoln – de to luksusmerkene han grunnla. Det er vel bare det at nok er nok, nå har rekorden vært i nederlendernes hender i nesten ti år.
Lelands innsats i bilhistorien er vel først og fremst at han var mannen som sørget for standardiserte komponenter. Biler rundt århundreskiftet var bygget opp av litt fra der og litt fra her, og til slutt ble den komplett.
Han og Cadillac vant det engelske Dewar Trophy i 1908 for en prestasjon som virket helt fantastisk den gang. Tre modell K Cadillacs ble skrudd fra hverandre, deler ble stokket, og bilene satt sammen igjen.
Alle bitene passet perfekt sammen uten noen behov for å fikse og trikse.
Sensasjonelt.
Leland hoppet av fra Cadillac da verdenskrigen kom og ”hans” fabrikk skulle bygge Liberty-motorer. Pasifisten Leland nektet, sluttet, dro i gang Lincoln, fikk en stor regjeringskontrakt og begynte å bygge Liberty-motorer! Det tok ikke lang tid før den bedriften var kjøpt av Ford.
Det er den første delen av historien Barton henger seg på, og på YouTube vil du blant annet kunne finne en sepia-farget video der en Leland-figur inviterer deg til den store Landbruksfesten de skal arrangere den 17. august – det er også da rekordforsøket skal finne sted.
Guinness er for lengst invitert, og at Verdensrekordvirksomheten snart er viktigere enn ølet forstår man når man hører at det kostet den lille byen 4.000 pund – langt over 6.000 dollars, å melde seg på.
Heldigvis har GM forstått at dette stuntet kan ha noe å si for merkevaren, så de har dekket den regningen.
Men fremdeles står det igjen å si om rekorden blir slått. Du kan selv holde øye med utviklingen på www.facebook.com/pages/Vermonts-Orleans-County-Fair/105948192814344