-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgan til Le Mans
Igjen skal Morgan delta på Le Mans. Men denne gangen som noe som ikke er veldig Morgansk – for å si det forsiktig.
Morgan har deltatt på Le Mans flere ganger de siste årene, men nå er det festfyrverkeriet fra 1962 som skal feires. Den gang de tok klasseseier på dette krevende 24-timersløpet.
Da var det Chris Lawrence som var førstefører hos dem. Han kom for øvrig tilbake året etter med sin egen Deep Sanderson. Med en 1-liters Mini-motor gjorde den nesten 250 km/t på rettstrekningene.
Chris Lawrence dukket opp i mange Morgan-sammenhenger de siste årene, men han døde i fjor. Jeg lurer på hva han ville sagt om det nye Le Mans engasjementet Charles Morgan nå har gjort en avtale om.
Han gikk over Kanalen (det gjorde forresten Chris Lawrence en gang også, han utviklet en V8 motor for en fransk bil som het Monica – mer om den om en måneds tid, da har jeg hatt en lang prat med den bilens skaper, Jean Tastevin, 90 år!) og gjorde en avtale med OAK Racing.
Dette er en gruppe som har holdt på med bane i 30 år nå, under andre navn tidligere, men i det siste har de vært Oak og konsentrert seg om lange sportsvognløp. 6-timers og opp til 24-timers over hele verden.
Ikke av de som har hentet flest pokaler, men en rekke ryddige resultater – i fjor ble det flere podier på dem. I fjor overtok de også retten til å bygge prototypene til Pescarolo.
Henri Pescarolo, i sin tid Formel 1-fører med langt over 50 løp under beltet med blant annet Matra og Williams, og som har kjørt Dakar lenge etter at han fylte 60 – også med egne konstruksjoner, ble sportsvognprodusent for noen år siden. Men det har han altså gitt opp nå, og overlatt retten til Oak.
Så på den måten er det en OAK-Pescarolo 2012-modell som nå er omdøpt til Morgan LM2 og som nå bygges i det nydelige verkstedet deres i Technoparken ved Le Mans. Det er foreløpig ikke sagt noe om drivlinje eller hvem som skal trykke på pedalene her.
Men den skal meldes på hele FIAs World Endurance Championship. Dette har fått et helt nytt format i år og starter med 12-timers Sebring i mars. Deretter følger Spa, Le Mans, Silverstone, Sao Paulo, Bahrain og Fuji.
Et sted inni denne kalenderen skal også et sekstimersløp i Kina presses inn. Høres ut som endelig en løpsserie med litt kjøtt på igjen.
«Morgan er ikke fremmed for ny teknologi», sier Charles Morgan om denne avtalen, «og her har vi et glimrende laboratorium for å prøve ut nye metoder og nye ideer. Herfra kan vi – håper jeg – hente ny teknologi og lære om nye materieler – alt sammen detaljer som vil komme vår neste bilgenerasjon til gode».
Han pekte til og med på at cutting edge aerodynamikk, slik man jobber med her, vil kunne bli viktig for Morgan å lære noe om.
Morgan og strømlinjer, stemmer egentlig det?
Samme det. Morgan og racerbane hører definitiv sammen, spesielt dersom de greier å gjøre det forholdsvis avslappet og sørge for at det blir et skikkelig miljø rundt innsatsen.