Porsche Cayenne: Porsche topper Cayenne - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
6 bilder i galleri
Porsche topper Cayenne
Ønsker du en sportsbil, men trenger en SUV? Porsche kan hjelpe deg – nå lanseres en enda sintere Cayenne.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Det måtte jo komme en Turbo S-utgave av Cayenne også. Selv om det er dieselmodellen som står for volumet i Norge, er det mange Porsche-entusiaster som sverger til svære bensinmotorer, helst med pustehjelp.

Med sitt avanserte chassis holder den følge med mange rendyrkete sportsbiler, og vel så det. Samtidig er alle Cayennes praktiske egenskaper intakt, som egenskapene offroad, komfort på lange turer og evnen til å dra tunge henger inntil 3,5 tonn.

Snittforbruket er heller ikke skremmende, 1,15 liter på mila er det samme som den «ordinære» Turbo S har oppgitt. I praksis vil det si at S-utgaven er mindre drikkfeldig per hestekraft.

For Turbo-S henter ut hele 550 hester fra den 4,8-liters V8en – 50 hk mer enn Cayenne Turbo. Maks dreiemoment er økt fra 700 til 750 Newtonmeter. Dermed kan du sprinte to tideler raskere til 100 km/t - her skal det ta 4,5 sekunder, og oppnå en toppfart på 283 km/t (+5 km/t).

LES: Vår prøvekjøring av Panamera Turbo S

Cayenne Turbo S er konfigurert for å gi mest mulig dynamiske kjøreegenskaper. Derfor er den lastet med elektroniske hjelpemidler som luftfjæring med PASM demperkontroll, samt PDCC dynamisk chassiskontroll som reduserer krengning i svinger og ivaretar komfort og sportslige egenskaper.

PTV Plus jobber sammen med en elektronisk styrt diffbrems og sørger for at kreftene fordeles optimalt mellom hjulene. Cayenne Turbo S er også utstyrt med Sport Chrono som standard.

I eksteriøret er det en rekke sporty detaljer som skiller S-utgaven fra en vanlig Cayenne Turbo, som luftinntakene, lyktene og speilhusene. Felgene er tofargede 21-tommere i spesialdesign, og gjennom dem skimtes røde bremsecalipere.

Designerne hentet frem nye tofarge lærinteriør i nye farger og mønstre for Cayenne Turbo S. Man kan velge mellom sort / carrera-rød eller sort / luxor-beige. Skinnet er pyntet med sømmer i kontrastfarge. Dekor i karbonfiber kompletterer det sportslige interiøret.

Basert på foreslåtte avgifter i statsbudsjettet vil Cayenne Turbo S koste 2.325.000, drøye 300.000 mer enn en Cayenne Turbo. Leveringen starter i januar 2013.

 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: