-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Buick med motstøy
Mange kjenner teknologien fra hodetelefoner som fjerner flystøy. Men prinsippet anvendes også i bilindustrien.
Bose er blant produsentene som har hatt hodetelefoner som fjerner flystøy i en årrekke. De kansellerer uønsket lyd ved å sende en motlyd.
Når et tilsvarende system overføres til bilens lydanlegg vil dette fange opp uønsket lyd fra motor, vind- eller veistøy ved å bruke signalene det får fra en mengde mikrofoner som er gjemt i interiøret. Så skapes en motlyd som effektivt fjerner sjenerende frekvenser.
Du kan fortsatt høre alt du skal i bilen, og samtale normalt med dine medpassasjerer. Men den sjenerende støyen blir borte, eller i det minste kraftig redusert.
Tidligere har vi sett prinsippet demonstrert i eksklusive luksusbiler, men her er det en relativt folkelig modell fra Buick - Encore - som tar det i bruk.