Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet: Sportslige Mercedes-løft - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
27 bilder i galleri
Sportslige Mercedes-løft
Mercedes lanserer oppdaterte utgaver av E-Klasse Coupé og Cabriolet på Detroit-utstillingen. Her er det viktigste du trenger å vite.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Like før jul fortalte vi om ansiktsløft for Mercedes E-Klasse. Den gang gjaldt det volumselgerne, sedan og stasjonsvogn. Nå er tiden kommet for de mer sportslige versjonene, Coupé og Cabriolet.

Ny front, muskuløs hekk
Det er selvsagt viktig at familielikheten opprettholdes, så av eksteriøre endringer dreier det som primært om ny front med nye lykter der LED kjørelys er integrert som standard. For første gang tilbys disse modellene også med LED teknologi i hovedlysene.

Nye støtfangere gir fronten en mer markant V-form, og store luftinntak skal fremheve de sportslige sidene til fireseterne. Og selvsagt er den store stjerna på plass midt i grillen, et typisk kjennetegn for Mercedes sportsbiler.

For å understreke at bilene er bakhjulsdrevne, har de et kraftig hekkparti med brede, muskuløse skjermbuer. Dette forsterkes av nye lykter som forsterker inntrykket av en muskuløs hekk.

Rent interiør
Interiøret er frisket opp og skal fremstå som mer påkostet enn i den utgående modellen. Man kan velge om dekoren på dashbordet skal har tre- eller aluminium-look. En detalj som går igjen i E-Klasse er et analogt ut mellom lufteventilene på dashbordet.

Modeller med automatgir har en ny senterkonsoll uten girvelger – denne finner vi på rattet sammen med hendler for den som vil foreta skiftene selv.

«Luftrenser»
Mercedes fremhever at støynivået i E-Klasse Cabriolet er klassens laveste, selv ved høye hastigheter, takket være en meget godt isolert kalesje. Og når man kjører åpent sørger Aircap-systemet for å redusere luftstrømmen, og dermed støyen, for de som er om bord.

Aircap aktiviseres automatisk i hastigheter over 40 km/t, og vindskjermen i rammen over frontruta trekker seg automatisk tilbake når hastigheten synker under 15 km/t. Deflektoren justeres automatisk etter hvor mange personer som sitter i bilen.

Design din egen
Muligheten for individualisering er legio på E-Klasse Coupé og Cabriolet (du finner en del av utstyret omtalt i artikkelen om sedan og stasjonsvogn).

Det gjelder farger og materialer, så vel som utstyr for økt sikkerhet og maks komfort – her er det bare lommeboka som begrenser hva du kan utstyre ditt eksemplar med.

På motorfronten tilbys seks alternative bensinmotorer og tre dieselvarianter. Hk-spennet er fra 184 til 408 på bensinfronten og fra 170 til 265 hk når det gjelder diesel.

Se tekniske data for alle motorene i vår omtale av E-Klasse sedan og stasjonsvogn.

Adaptiv
Standard girkasse er 6-trinns manuell, men alle motorer kan som alternativ tilbys med 7G-Tronic Plus automatkasse med mulighet for manuell overstyring.

E-Klasse Coupé og Cabriolet har Agility Control - en sportslig hjulopphengning med selektiv demping som tilpasser seg underlag og kjørestil.

De som ønsker, kan få bilen levert med sportsunderstell som gir et fastere chassis - alternativt i kombinasjon med Dynamic Handling som i tillegg til demping, også påvirker gassrespons og girskift.

Modellene er på plass i Norge fra juni, og dermed burde du rekke å få med deg den beste delen av cab-sesongen.

 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: