Volkswagen up!: Elektrisk Up - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
7 bilder i galleri
Elektrisk Up
I forbindelse med den årlige presse- og investorkonferansen, har Volkswagen i dag vist frem produksjonsutgaven av sin deres første elbil – e-Up.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Den skal debutere på bilutstillingen i Frankfurt i september, samtidig som salget starter. Men i dag har Volkswagen sluppet de første bildene og info om den kommende elbilen.

Som en vanlig Up har også den elektriske fire seter og tilnærmet de samme praktiske egenskapene. Den har en oppgitt rekkevidde på 150 kilometer, og kan deretter lades opp til 80 prosent kapasitet i løpet av 30 minutter – forutsatt at man benytter en hurtiglader.

Elmotoren har kontinuerlig ytelse på 40 kW / 55 hk, maks ytelse på 60 kW / 82 hk og et dreiemoment på 210 Newtonmeter som er til stede fra første omdreining. Den gjør null til hundre på 14 sekunder og har en toppfart på 135 km/t.

Li-ion batteripakken som er plassert i gulvet har en lagringskapasitet på 18,7 kWh som skal sørge for en rekkevidde på 150 kilometer.

Bilen har en egenvekt på 1185 kg, og selv om det høres lavt ut er det drøyt 300 kg mer enn en Up med 1,0-liters bensinmotor.

Ladepluggen er skjult bak «tankdekslet». Volkswagen tilbyr Combined Charging System (SSC) som er standard system for lading av elbiler fra VW og flere andre produsenter. Det støtter både DC og AC, så man kan lade bilen på de fleste ladestasjoner verden rundt.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: